Energi

Söndagen den 13 Maj





Hej!
Imorse när jag klev upp så var jag inte säker på om jag ville far ut med Dino på morgonen eller om jag skulle vänta tills på eftermiddagen. Men jag åkte ändå på morgonen och for ut så fort Dino hade ätit upp höet. Idag så var hon pigg, konstigt nog eftersom hon fått 4 bra pass denna vecka så kändes det rikigt skumt. Men vi jobbade ändå på med skritt och form osv. Blev lite galopper idag också men mest trav. Försökte även jobba med att korta traven idag också men det blev inte så mycket. Eftersom Dino var pigg idag så blev det jätte svårt att få eftergiften i funktion utan hon hängde sig gärna i handen och blev gärna stark i galoppen, bara därför blev jag lite små less på att rida. när vi travade på en raksträcka så kickade hon till och med dock bara med ett bakben men det kändes ju gott och väl då jag red barbacka. Jag rider på 3-delat förutsatt att hon ska vara mjuk i munnen så ska bettet vara mjukt tillbaka så länge jag kan vara mjuk i handen, men det blir så svårt när hon blir sådär stark och vill iväg... Aja jag hoppas att lugnar ner sig.
Så vi vände hemmåt, dock så hade hon fått sig ganska normalt träningspass. När vi red hemmåt så galopperade vi de sista backarna och vid den sista så fick hon fortsätta en bra bit då jag inte kände för att trava då, men när det började komma kurvor så saktade hon in och gick över i ganska lugn trav och då gav jag med mig och hjälpte henne att korta sig ytterligare. Då så gick det riktigt fint och lugnt. Där nöjde vi oss och red hemmåt och skrittade lite i skogen innan jag ände att jag ville gå hem så jag hoppade av mitt ute i skogen och gick hem med Dino vid min sida.
Här får ni några av de bilderna som  Matilda fotade igår =D
Hon ser lite ut som en nordis

lyfta med ryggen...
Mycket bättre tramp & lyft med bakbenet


Foto: Matilda

Kommentarer
Postat av: ida

sv: vet inte riktigt hur hög han är men någonstans runt 165, inte mindre än det iaf

2012-05-13 @ 20:03:17
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: ida

sv:ja han är ganska stor^^

2012-05-13 @ 22:41:03
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv: Tack! :D Ja det är helt otroligt hur fort det gått, för några veckor sedan orkade hon knappt hålla galoppen runt fyrkantspåret och nu kan hon till och med galoppera volter! :)



Ska du och Dino ut och tävla nånting i sommar? :)

2012-05-14 @ 16:06:21
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv: Victor står kvar och är inte till salu i dagsläget :) Jag hoppas att han blir kvar tills jag kan köpa honom, men det är ju 2,5 år kvar så sannorlikheten att det ska hända är nog inte så stor :/



Okejokej, jag har aldrig ridit i en bomlös sadel tror jag så jag vet inte vad det är för skillnad... Ja men precis, och på somrarna brukar det ju finnas klubbtävlingar med valfria höjder på både öor, näske och gidhundsjö så jag tycker absolut att ni ska ut igen! :D

2012-05-14 @ 19:46:37
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: för jag har 2,5 år kvar på utbildningen och har inte råd att ha häst under tiden :/ I Stockholm är det verkligen svindyrt att ha häst, förra gången hovslagaren kom till Freja verkade hon alla 4 hovar och skodde fram och det gick på 1700 spänn... :p Men jag lägger undan lite pengar varje månad så jag ska kunna köpa häst sen :)



Jaha, ja den ser ju som mjuk ut så det kan jag tänka mig! Men med en bra sadel kommer ni nog utvecklas ännu mera :D

2012-05-15 @ 15:23:06
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0