Galopp på lång tygel!!!

Tisdagen den 1 Maj


Hej!
Nu är det äntligen maj! Och jag som började tro att det aldrig skulle bli vår.
Idag så belv det som vanligt en morgontur med Dino, vi tog oss en ganska bra tur runt gropen med blandning av skritt i form, galopp och travarbete. Helt enkelt allting har vi jobbat med ordentligt idag. Galopperna satt riktigt fint idag och vi gjorde någonting riktigt busigt idag, som jag skrivit tidigare så har Dino blivit superduktig på eftergiften i galoppen och blir inte alls hård i munnen. Så idag blev jag lite sugen på att prova en lite spännand grej, så vi fattade galopp i en ganska lång backa och då jobbade jag ner henne och sedan släppte jag tyglarna så att jag höll längst ut på tyglarna. Dino fortsatte att arbeta men ökade lite mer men det var ändå inte så farligt. Men det var jätte kul, trots det så kommer det nog inte bli en vana utan jag gjorde det bara mest för att se om det gick ;)
Men travarbetet gick väl hyfsat idag och vi kämpade på med samlingen och den riktigt lugna traven. Vi travade även i backe idag 2 gånger och det gick faktiskt riktigt bra.
Skritten gick riktigt fint idag med formen och allt.
Lägger upp denna bild som jag tog förra våren, jag tycker att denna bild inger intrycket av hopp om framtiden... mot de ljusare tiderna, och det är just det vi är påväg mot och är inne i. Jag trodde aldrig att det någonsin skulle kännas såhär lätt att rida Dino... Jag trodde att hon alltid skulle vara superstark och att eftergiften skulle vara långt borta, många gånger har det känts jätte jobbigt att fara och rida henne just för att jag vetat att det mest bara blivit massa slit och bråk under hela ridturen men nu är allting fridfullt och Dino är mjuk och trevlig i munnen och rätt så nöjd med tillvaron. Går och skritten på långtygel med sänkt huvud känns ju bara som en dröm! =D


När vi kom tillbaka i stallet så var Dino lite svettig där jag hade suttit så jag tog ut henne på gården efter att jag hade masserat henne, och körde lite NH, vi övade på pallen, där Dino ska kliva upp på en SJ-pall, hon klev upp med frambenen utan problemet var att få upp bakbenen. Vi kämpade på en stund och tillslut så ville hon gå över den och när vi gjort den några gånger så nöjde vi oss där. Jag bytte grimma på henne utanför stallet då Rambo stod på gången... Jag blev då så sugen på att rida bort till hagen så jag ställde mig på bänken utanför stallet och hade Dinos mule emot mig... hur skulle jag komma upp... Jadu, jag tänkte att nu får jag bara åga friskt och göra någonting graciöst. Ha så jag kastade mig snett frammåt mot Dinos rygg, jag hade sådant sving i kroppen så att när jag skulle landa på magen på Dinos rygg så tog jag emot mig med mina händer vid manken och hävde min kroppen uppåt och slängde över benet och landade mjukt på Dinos rygg... Ha vilken uppsittning! Jag är riktigt stolt, Díno är ju van med allt knepigt som jag har för mig så hon rörde inte en fena. Sn så fick vi lite problem eftersom jag bara hade ett grimskaft att rida i så hon ville inte gå ut i hagen utan hon ville in i stallet, så vi fick hänga på Rambo när Madde ledde ut honom. Ibland är det bra med draghjälp! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0