Hoppa med mig!?

Tisdagen den 16 Maj



Hej!
Idag så blev det en kvällstur, först så red jag och Dino bort till Isabells stall, där tog hon av Dinos sko och riktade den åt oss och slog sedan på den igen. Superbra att hon kan göra det åt mig. =) Sen så drog vi ut igen i sällskap av Isabell och Millan på en barbackatur. Vi skrittde mycket och tog några galopper jämsides, dte var riktigt mysigt, Isabell och Millan hoppade några naturhinder, isabell tyckte att vi skulle prova men det kändes lite för högt. Men vi visade även lite trav för dem innan vi avslutade med lite härlig galopp där vi även släppte på dem lite. =)
Jag och Dino red sedan hem och tränade lite på gården innan jag fick för mig att gå ner i gropen bakom Gunnars gård, där jag hoppade förra våren. Sagt och gjort, de flesta av hindren har vi ju plockat bort därifrån men något litet naturhinder fanns kvar, så vi provade lite lätt och jag höll Dino ganska kort och bad henne att korta sig extemt mycket men hon lyssnade bra och vi hoppade runt där ett tag, det var faktiskt riktigt mysigt. Och Dino hoppade fint och galopperade så fint så fint! Sådä fint skulle det ha fått gått på blåbärshoppningen! :P
Bild från när vi hoppade förra året. Det närmsta hindret hoppade vi idag.
Foto: Madde
Nu hoppas jag att vi ska få tag i en ordentlig sadel så att vi kan börja hoppa på riktigt och arbeta med cavaletti, taggad! =D
Sedan så fick Dino massage och hö i boxen medans jag tog in de andra hästarna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0