Sällskapas

Lördagen den 19 Maj



Hej!
Ikväll så hade jag med mig min kusins flickvän till stallet. Hon har haft häst förrut och nu när hon bor i Umeå så finns det inte möjlighet för henne att rida. Så hon frågade mig. Jag hade hör efter med Gunnar och jag fick låna Nimros. Vi skulle egentligen rida på söndag förmiddag men det kändes inte rätt så vi tog det på kvällen då det var sånt fint väder. Vi red först ett tag i paddocken, då hon inte ridit på ett tag så höll vi oss där och hon var lite spänd så Nimros blev lite mer frammåt än vanligt.
Red runt där en stund, jag jobbade Dino i formen och ställde henne så mycket jag kunde. Red på en åtta och småtravade lite ibland. Sen så red vi ut en liten sväng. Eftersom björnen är i farten så vågade jag inte ta oss ut så långt utan vi gick upp i skogen och småtravade lite och sen vände vi hem igen.
Liten bild som Matilda har fotat på mig och Dino =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0