Tystnad

Fredagen den 25 Maj




Hej!
I eftermiddag när jag kom hem så bytte jag om till stallkläder och åkte dit på en gång. Jag tog in Dino och borstade upp henne ordentligt och myste med henne. Men just när jag skulle köra lite NH så ringer telefonen och min lilla katt skulle just till att föda så jag gav Dino hennes morot och släppte ut henne igen.
Efter förlossningen så tog jag cykeln och åkte ner til stallet igen, mockade 3 boxar och fyllde på spån år Dino. Sedan tog in Dino igen och pysslade ett tag och sedan gick vi ut i paddocken och provade att rida i reprimma och i halsring. Det gick väl hyffast. Vi gick runt lite om inte annat så var det sjukt bra skänkelträning för Dino! Och hon tycket att vi skulle göra några snygga skänkelvikningar och där satt jag och höll i halsringen och ´klämde med skäneln och Dino bara sänker huvudet och skänkelvikar åt ena hållet helt perfekt, jag har då en duktigt häst! Som belöning för hennes sammarbete ikväll så gick vi ut på storlägdan och lät Dino stå och äta gräs, för att jag inte skulle bli less så satt jag kvar på hennes rygg och dödade myggor. Hon var då glad åt att få äta så fint gräs. Jag och Gunnar bestämde också att Dino ska få vila ifrån träning nu en vecka eller kanske mer om jag fixar det ;), ska fortfarande skritta henne och vara med henne men det blir ingen travträning eller galoppträning, eftersom vi vill att hon ska lägga på sig mer hull! Vilket inte är det lättaste på små varmblod som är några år och är träningsnarkomaner! Hehe, ne syftar inte på någon speciell häst... hehe...
Bild från hästryggen idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0