Varning för Psykhäst!

Tisdagen den 29 Maj



Hej!
Idag blev det rikigt jobbigt, jag hade förberett mig på en mysig skrittur med Dino, lugn lugnt inga krav och inget arbete. Men nej nej, Dino var hel galen idag, och allting blev jobbigt! Hon var så sjukt arbetstaggad att det inte fanns någon hejd på henne och allting blev så jobbigt, tillslut så fick jag lov att jobba med formen eftersom hon höll på att takta iväg. Vi mötte även folk och cyklar och hon var så sjukt taggad på att springa så att hon försökte skena från dem så att hon skulle få springa. Jag kände mig så fruktansvärt elak då hon så gärna ville jobba! Allting blev bara jobbigare och jobbigare och tillslut så orkade jag inte med det längre så jag släppte henne och lät henne galoppera och sedan trava lite och då blev hon glad. Efter att vi hade gått över vägen så hoppade jag helt enkelt av och gick med henne hem eftersom det annars bara skulle bli bråk och hon rår faktiskt inte för sitt travar-psyke... Även fast Gunnar ville att jag skulle prova så visste jag att det inte skulle funka, Dino fungerar inte så och jag känner min häst... Jag kan inte göra henne till någonting hon inte är, jag kan bara locka fram sådanna sidor hos henne genom att göra henne till lags, t.ex. som att ta ett pass ute i skogen och efter det så skrittar hon hem lugnt och fint på lång tygel eller om jag begär form av henne en stund och sedan så släpper jag henne i skritten och låter henne skritta lugnt... Hon är en träningsnarkoman och vill alltid ha någonting att arbeta med när hon rids, så är hon bara och hon kan inte bara ändra på sig. Ne det där med vila sket sig så nu funderar vi på foder m.m. hur vi ska få henne att gå upp i vikt....
Haha min jacka ser så fruktansvärt skev ut XD
Foto: Moah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0