one simple rule!

Tisdagen den  18 September
 
Hej!

Idag så begav jag mig till stallet ganska sent enligt min mening. Men Dino hade bara varit ute i en timme men hon ville ändå komma in.Sadlade upp med bomlösa sadeln och hackamoret. Kände mig ganska depp idag men tänkte att en ridtur kanske kunde göra gott. I skritten gick det superbraoch själva traven var inte illamen hon hade lite bråttom men väldigt tung i handen. Så det blev lite väl jobbigt då hon blev väldigt jobbig men vi kämpade ändå på med lite galopper och avslutade med trav och  det gick då bäst att skritta av. Så inte väldigt lyckad ridtur. 
 
Så idag instiftar jag att hädanefter ska jag rida:
 * Rida ut i sadel så ska jag endast använda ett träns med bett.
*  Rider jag ut barbacka så ska jag använda hackamore.
*  Rider jag på åkern så ska jag helst rida med bett men får även använda hackamore.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0