En förvänd galopp?

Tidigare i veckan så var Dino och jag ut några kvällar och red i mörkret. Hon var super lugn och fin. Riktigt trevligt =)

Och igår så tänkte jag träna lite hoppning med Dino. Vilket skulle bli spännande. Men jag skulle ju såklart försöka få fram de fastfrusna hindren ;) haha
Jag började med att träna lite dressyr, trava och träna på att sakta av. Hon börjar bli riktigt duktig på att sansa efter att vi har sprungit.
Jag började senare med pröva henne med galopp. Försökte fixa lugn en galopp de var lite klurigt. Sedan bytte jag varv och då tog hon fel galopp och kastbytte 2 gånger i kurvorna XD lite konstigt men jag lugnade ner henne och  byte till rätt galopp. Sedan gav vi oss på det mindre hindret som jag hade byggt fram, hon tog dem med storm kan man säga, det gick fort.
Sedan kom Matilda Näslund förbi och frågade om jag ville följa med ut å rida i skogen. Så jag hängde med. Träffade på Madde på Ghetto där ute också. Ghetto var tydligen pigg, när vi kom hem så gick Madde och jag ut på åkern och hoppade de stora hindret. Det som är så kul med Dino är att hon aldrig tvär stannar på hinder det är alltid fullt ös medvetslös ;) hahah ;)
En bild från igår =)
Fotograf: Madde =D
Ne men nu ska jag sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0