Idag kom snön.... och Matilda =)

Idag så skulle Matilda komma & rida med mig.
Vi hade bestämt att hon skulle åka upp med Moah runt 14.00.
Så jag åkte till stallet kl. 13.00 för att mocka och ta in hästarna osv.
stod där och mockade tills klockan var runt 13.55 då tycker jag att jag här något konstigt ljud utanför... men jag går ut och finner inget. Sedan kommer Gunnar springande och säger att hästarna var på rymmen. Det var bara till att roffa åt sig lite mat i en burk och ett grimskaft och ut och leta! Jag följde spåren direkt mot vägen och får se Ghetto, Nimros och Rambo springa i bredd på storvägen! Snacka om panik!
Jag ser dom svänga in längre ner in mot Kicki´s stall, jag börjar kuta efter och genar över ett kalhygge och får se Matilda och Moah stå längs vägen, de hade spanat in de tre rymlingarna som hade börjat käka på en åker...
Jag börjar skramla med matburken och Nimros kommer travandes i värdens fart och vill ha mat. En fångad... Moah var snäll och tog honom, sen gick jag och Matilda och fångade in Ghetto och Rambo, sedan gick vi hem. Dino blev överlycklig av att se dem åter, och hon hade inte fattat hur de kom ut... De hade hät ner den översta tråden vi in/utsläppet och hoppat över...

Så äntligen var alla hästarna i tryggt förvar i stallet.
Efter de så gick vi in och fikade hos Gunnar, sedan började jag och Matilda göra i ordning Ghetto och Dino
Vi red en stund på åkern för att Matilda skulle få känna lite på Ghetto =) Sedan red vi ut och red runt gropen =)

Vi tog det ganska lugnt och Matilda kunde hålla sig bakom mig om hon ville.
När vi kom hem till stallet igen så borstade vi och pysslade, vi gjorde lite inbakade flätor både på Ghetto och Dino =)
Ghetto lugn & fin
Snygg fläta av Matilda Sjöblom =)


Ghettos fina fläta

Dinos fläta som ser ut som en sån där bullängd man kan köpa ;)
Den är gjord av mig :P Fläta även hennes svans men den finns det ingen bild på, mohahaha...
En till Bild på Dino där "bulllängden" syns ;)  Fina hästen <3
Ghetto är så lugn och harmonisk när hon får rätt mängd uppmärksamhet :P Speciellt när någon fokuserar allt pyssel och mys på henne =) Se bara hur hon njuter!
Efter att Matilda hade åkt hem så pratade jag en stund med Madde och mockade klart den sista boxen =) och åkte hem kl. 18.00 =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0