You know me too well

Måndag 28 Februari

Var till stallet idag igen =)
Erbjöd mig att rida Ghetto idag eftersom som hon bara stog idag, det fick jag men när jag skulle kolla hovarna på henne så hade hon slängt av sig en baksko och när jag kollade på andra bak så hade hon pajat den också så det blev ingen ridning. Men istället så började jag pyssla med Dino tidigare, hade såklart inte glömt henne, hon är viktigast! =D
Så det blev pyssel i boxen och massa mys, flätade hennes svans i en inbakad fläta =)
såhär blev det!
Finflätan ;)

Fick först lov att borta igenom svansen grundligt, men lätt värt, Dino tyckte att det var jätte skönt att bli pysslad med. Satte mig ner i boxen en stund och då kom hon och ville att jag skulle pyssla i hennes ansikte, inte alla dar man får de så det var mysigt.
Sen när borstade pannluggen så blev hon så låg, så låg att jag bara stod där och borstade och myste med henne, vi hade det så lugnt och mysigt. Helmysigt! =)
Efter att vi myst i ett bra tag så gick vi ut på gången därifrån tog jag bilderna!
Fixade och pysslade på med allt möjligt.
Världens underbaraste häst med ett hjärta av guld <3
Tänkte longera lite så jag gick ut i paddocken, Madde hade föreslagit att jag skulle pröva att få henne att trava över bommar, värmde först upp och sedan travade hon vanligt runt mig, sen så bad jag henne att gå över bommarna.
Men hon e lite mupp ibland den där hästen, klev ju bara på dom... försökte och försökte med hon ville inte lyfta på fötterna.
Får försöka fixa bättre bommar senare.
Longerade ett tag till med mycket trav. Men hon blev inte ens svettig. Sen gick vi in och pysslade en stund till.
Hände inte så mycket mer efter det, Dino fick en bit morot och en gonattpuss.
Avslutar med denna fina bild från i lördags! =) Svettbomben & jag
Foto: Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0