Work it, make it, do it, mix us!

Onsdagen den 16 Maj



Hej!
Idag så vaknade jag till en solig morgon men den blurade snart bort i gråa moln. Jag åkte till stallet ganska sent och hade ungefär 1 timme på mig att fara ut med Dino. Skyndade mig att göra iordning henne och sedan red vi ut. Blev mycket skritt och sedan uppvärmning i galopp för att sedan bara jobba med traven. Vi jobbade mycket med att korta den idag och det gick riktigt fint, Dino sänkte huvudet bra att höjde ryggen och arbetade i formen men som vanligt så ville hon ha ganska mycket stöd i munnen.
Vi red inte så långt så vi red halva gropen och vände där och red samma sväng igen. Medan så jobbade vi med traven och att samla den. Vi varierade travrbetet i backen som red i 2 gånger, först så travade vi halva backen och när det började slutta så fattade vi galopp utan att höja formen från traven, andra gången så travade vi hela backen. Sen vände vi hemmåt och istället för att trava på det stället där vi alltid travar så fattade jag galopp och jobbade den lite och sen saktade vi av till trav och travade lite innan jag fattade ny galopp och sedan saktade av till trav igen. Vi galopperade de 2 sista backarna och avslutade med vanlig trav innan vi red hem.
Det känns verkligen jätte kul att få börja arbeta mer med traven som vi saknat så länge och jag lovar er att jag njuter varje minut som jag sitter och skumpar runt. =)
Länkade låten som jag använde som rubrik, tycker att det stämmer riktigt bra. Work it, harder, make it better, Do it, faster, makes us stronger...
Lilla Dino i helgen som var, trava trava i det varv som inte gick förrut =D Min lilla dam



svävmoment för min del här ;) duktiga Dino kan ta det lugnt i traven och jobba, dock så ställer hon sig utåt här men det ska vi jobba bort =)

Foto: Matilda =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0