Äger nu en sadel

Idag så åkte jag och Isabell ner till Solefteå för att titta på den bomlösa Pfiff sadeln. Vi kom dit runt halv 10 och tittade på sadeln, jag blev helt paff över hur fin den var! Så fin såg den inte ut i annonsen, vilket var bra!
Hon visade upp sadeln, sadelgjord, sadelöverdarg i fleec, en tryckutjämnade padd, ett schabrak som man ska he inlägg i, original westernstigbyglar, säkerhetstigbyglar som man inte kan fastna i utan faller av om jag faller av + stigläder till dom. Jag blev helt paff när hon bara skulle ha 2000 för alltihop! Sadeln såg ju ut som ny, i princip! Jag köpte den på direkten såklart. ;)
Sen när vi ändå var där nere så ringde vi och kollade med min gamla körskolelärare Nilla, om vi kunde komma förbi, så kunde hon få se mitt fynd! Vi letade oss hem till Vallaranch bara några km bort =) Och hälsade på Nilla och fick träffa hennes familj av fyrbenta djur. Hon bort på världens mysigaste plats och i ett jätte gulligt hus och har egen ridplan med lysen, Lyx! =) Vi stannade där och pratade och myste tills klockan blev halv 12. Och vi behövde åka hem.
Väl hemma så fick jag ju såklart lov att testa mitt fynd... om det nu var ett fynd, Dino måste ju också trivas i den. hon fick först snusa på den och padden, verkade okej och låg bra. Så jag sadlade och gjorde i ordning henne. Red ut och allt kändes bra! En lugn och välgående Dino, Mkt bra! Jag satt som gjuten i sadeln och är nästan helt kär i den! Vi mötte upp Isabell och Millan, red längs rakbanan försökte trava, gick några gånger! =) Nu ska vi bara försöka hitta den rätta trav-rytmen! Red lite ovanför Sjön där det är platt och tränade lite böjningar på volt och fick henne till att arbete neråt en hel del! Och det ultimata, kan hon trava på volt? Och Ja det gick, hon kunde både trava och galoppera på volt =) Hurray! Och skänkelvikningen gick som en dans =) Det märks också att hon slappnar av mera i bomlöst, för burkar inte vilja pissa/skita när vi är ute, men idag gjorde hon det flera gånger och även Gunnar såg på henne att det fanns ett lugn över henne! =) Det är skönt att Sadeln passar både mig och Dino!
Såhär sitter sadeln på Dino med padd!
Våra kära vänner! =)
sällskap

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0