Volter i skritt & trav

Idag så skulle vi (jag och Isabell) ridit för Åsa men det blev inte så tyvärr!

Dino i tränset jag fick av Madde =)

Så vi gick och tränade självständigt på lite volter. Dinos trav börjar stämma bättre nu och hon har blivit så formbar på volterna. Hon vet att jag vill att hon ska vara ställd inåt när vi går på volt och jag ger henne innerskänkeln, utmärkt. Men än har hon lite jobbigt med att gå i form och jobba ner med huvudet, det är lite synd eftersom hon får till traven så bra när hon väl kommer upp med ryggen och kan trampa under sig med bakbenen ordentligt! Men det ser lovande ut, Travade mest i vårt sämre varv (höger), gav henne ganska lång tygel så att hon fick jobba fundera ut att hon kunde slappna av och trava utan att jag sitter och "håller i" henne. Gick väldigt bra! hon travade på volten utan problem. Kunde till och med sitta ner utan att hon fattade galoppen! Mycket bra jobbat! =) Sen så blev det lite jobbigare i vänstervarvet, blev inte riktigt som jag tänkte mig men okej. Vi ska jobba mer på volt senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0