Kanske är dags nu ;)

Nu har jag legat på latsidan med bloggandet, tyvärr.
I alla fall så har det hänt en del på ridfronten.
Lördag:
Så blev familjemiddagen inställd pga magsjuka. Så jag var till stallet och red ut med Dino. Hon var ganska piggelin.

Dino och jag i höstas.
Fotograf: Madde =D
Söndag:
Dagen innan första lektionen. Så jag tog en barbacka tur med henne, hon fick ha hackamore. Madde hängde också med =) Vi red upp i skogen en sväng och skrittade, sen red vi hem och red nere på åkern i djupsnön. Prövade på att trava lite men Dino tog så stora kliv så jag höll på att ramla av XD
Madde tog galopp på Rambo i djupsnön, han ser så stabil och trygg med henne på ryggen =) 
Jag blev lite sugen på att prova själv, trots att hon kan få världens damp över att jag inte vill att hon ska springa så fort. Men jag fattade galopp och hon höll sig så lugn och fin, riktigt mysigt! Mjuk/fin och så fort jag höll på att tappa balansen så saktade hon in, efter den lilla svävningen så skrittade vi av och gick in. Jag hängde med Gunnar & Madde till Umeå så de skulle starta Ghetto för sista gången.
Kusken sa att hon var ett krutpaket vid värmningen, så vi hoppades på att Ghetto skulle fixa sitt sista lopp och förhoppningsvis med vinst.
Men oturen var olyckligtvis framme och Ghetto vred lös en sko precis i voltningen, så hon kunde inte springa.

Synd var det!

Måndag:
Uppe med Tuppen för att fara till stallet och ta ut hästarna och lasta Dino. Hon gick på lastbilen utan problem. Sedan så kom vi fram och det var bara till att fara ut och värma Dino i ridhuset. Jag hade nämnligen bokat 2 dressyrlektioner nu under jullovet =) Det var för 3 personer, bra antal i en ridgrupp enligt mig ;) (i allafall när Dino är med)
Dino var upp i gasen och skulle nästan bara springa. Helen (som var instruktör) Fick tjata mycket på att jag skulle ställa Dino inåt eftersom jag red ganska slarvigt, mycket att hålla reda på och en springgalen häst är inte det lättaste ;) Hon var ganska uppjagad då också och ville inte riktigt tagga ner.
Den lektionen kändes inte så lyckad och jag ducshade Dino och åkte hem.

Bild från när vi var på Öor i höstast. Dino passar på bilden 
Fotograf: Isabell

Tisdag: Idag alltså ;)
Än en gång uppe med Tuppen! Och ut till stallet. Jag hade peppat mig själv hela kvällen och morgonen på att jag skulle göra bättre ifrån mig och anstränga mig för att få allting helt rätt.
Fick typ panik när Gunnar hade glömt att he på motorvärmaren på lastbilen! Men den gick igång som tur var.
Kom ut i ridhuset så att jag hann värma Dino i ca 15 minuter.
Idag skulle vi träna galoppfattningar och skänelvikningar, hm intressant :D Idag kändes hon inte lika stressad utan mer avslappnad! Kändes bra!

Vi började med galoppfattningar, Dino och jag fick en egen volt... Mohahaha ;)
började med att fatta galopp och galoppera 1 varv sedan sakta av och skritta ett varv, osv. Jag ökade tillslut så att jag red 2 varv galopp och sedan skritta 2 varv. Vi red sedan på fyrkantsspåret och och travade lite, lite svårt för mig och Dino när hon nu har så svårt för traven =/
Efter det så red vi skänkelvikningar, vilket är kul =) det jag behövde göra var att lägga mer vikt på ytterskänkeln och leda utåt och inte använda innerskänkeln så mycket, då gick hon mycket fint =) Kanske lite ökat men ändå, sedan prövade vi i trav och det gick väl si och så men vi kämpade på och Dino försökte verkligen.
Vi red sedan på en volt och gjorde kryss rakt igenom den i trav, tillslut fick jag till ställningen och hon travade! HURRA!! =D 
Hon travade stundvis och jag fick kämpa en hel del med ställningen, det var helt klart värt det! =)
Skänklevikning från i höstas... hon går för med baken inte bra.
Foto: Isabell


Förmodligen komma Dino ha träningsvärk efter all träning, men hon överlever nog. Hon hade sitt fina gröna schabrak som vi fått från Isabell och julröda lindor på benen, så Dino var supersnygg. Dock Sjublöt av svett efter all ansträngning under passet, men hon stressar upp sig mycket också.
Duschade sedan Damen och lät henne torka till en stund och sedan åkte vi hem =)
Hon har skött sig så bra! =D

Nu blir det vila och mat för Dino! =)
Våren 2009 
Fotograf: jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0