Trava <3


Söndag den 5 December -16 grader

Idag åkte jag lite tidigare till stallet. Jag hade bestämt med Isabell att vi skulle ut och träna lite dressyr på något plant ställe.

Hästarna var inne i stallet än så jag snackade lite om foder med Gunnar. Efter det så började jag fixa ordning Dino och tog ur gårdagens flätor, jag drog ut lite på tiden eftersom Isabell tycker att jag är seg men det gick riktigt fort idag.
Madde och Gunnar skulle ut och köra Nimros och Rambo idag så Ghetto ensam fick stå ute i paddocken och mumsa hö, det verkade hon trivas med ;)

Red iväg mot en gammal vattenrenargrop i närheten och började lufsa Dino i skogen innan vi gick dit. När vi kom dit så hade inte Millan och Isabell kommit så jag började träna lite smått. Tränade på att stå lite lätt sits m.m. 

Efter ca 20 minuter kom dom och då hade Isabell fått böka med Millan ett tag tydligen.
Jag tänkte att jag skulle försöka mig på att träna traven hos Dino medans Isabell red ett dressyrpass. Vi red mest på var sitt håll och fokuserade på hästarna och övningarna. Lite trist men ibland kan det behövas också.
(Isabell och Millan)

Jag började i vänstervarvet och försökte få henne i lugn trav utan att hon ska ta en massa galoppsprång hela tiden. Fick kämpa en hel del med det. Sedan bytte jag varv och där gick det bättre =)
Hon travade rent flera varv, och det kändes helt underbart att kunna rida lätt, eftersom det var så länge sedan jag fått göra det på Dino.
Och att hon kunde hålla traven så länge som hon gjorde... <3 =D
Hon tyckte att det var ganska så jobbigt att trava tydligen för hon var svettig efteråt :O Men inte så konstigt när hon inte har travat på hur länge som helst.
Men hon behövde inte jobba med något annat idag. Utan det blev bara travträning =)
Just ja jag har glömt att skriva att jag har fått en tidig julklapp av mormor och morfar, nämligen en säkerhetsväst som är böjlig! Jag har haft 2 st västar förrut men de har varit så stela så att jag bara själv blivit stel och framåtlutad i sadeln. Men denna är mycket bättre! =D
Dino träning 5/12

Dinomin =)

Kommentarer
Postat av: Linn fällström

Svar: Haha ja, jag håller med. Men Sofie och Oliver hade tjatat så mycket på mamma, så hon blev less och så klädde dom granen. ;)



Den (HTC DESIRE HD) sägs vara awesome, så jag får hoppas på det medan jag sparar ett par tusen kronor. :3

2010-12-06 @ 22:40:09
URL: http://awesomelinn.blogg.se/
Postat av: Maria

Sv: Åhååå vad kul att du hittade dit! :D Sjukt nais! Hur är läget? :D

2010-12-08 @ 17:30:56
URL: http://boxofchocolate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0