Lektion på ÖOR

Måste bara göra ett inlägg om detta. Ridlektion var det idag då... Jag skulle ha Ramera i hoppning. Och sist jag red henne i hoppning så kan vi säga att allt gick åt skogen.
Men ny tag denna dag. Kändes som att jag kunde reglera hennes tempo riktigt bra i början.
Sen ställde vi upp när vi skulle börja hoppa studs så kom hjärtklappningen, allt hade gått så bra hittills och sen så blev jag bara mer och mer  nervös.
Huvva, men jag tänkte jag kan ju inte backa nu, möt din rädsla!

första försöket... så styre jag för dåligt.
andra försöket... så fick jag inte galopp
tredje försöket... styrde jag för dåligt igen så hon gick undan
fjärde försöket... fick trava över... skit också

Sen fick jag lov att vänta tills alla andra hade prövat igen
Försök 1 andra gången... Nu ska det gå, tänkte på allt Camilla hade sagt och stämde av allt... och det gick!
Sen var det dags för bana!
Haha nu komma hon ta världens skutt och jag komma ramla av!
Nä nu var det bara att satsa allt eller falla hårt!
Så jag tog jag i mig själv och körde på, inga problem med styrningen och hon hoppade gallant.
Awesome!
Sen körde vi igen och det gick lika bra.
Som jag sa tidigare så måste man förstå henne lite innan det blir helt rätt =)
Toppen lektion helt enkelt!
=D
Chester & jag
Tycker att jag måste upp med minst en bild annars blir det ju tråkigt!

Kommentarer
Postat av: Linn fällström

Svar: Du måste ha kryat på dig väldigt bra, för du verkar inte ett dugg förkyld ju? ;o

Ja, jag älskar kall mjölk, det bästa som finns!

Usch, usch. Prov eller bara allmänt plugg? Ja just ja, har inte ens tagit hem den, hade glömt den. ;s Men tack för påminnelsen, får ta den imorgon.



Btw jag älskar tröjan på bilden! Å kul att det gick bra med hoppet tillslut. :)

2010-11-16 @ 19:55:56
URL: http://awesomelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0