"Vild och vacker" - Camilla

En fredag kväll som denna... vad gör man... far till stallet och rider, såklart!

Ikväll så blev det 2 hästar ridna för min del =) Ghetto och Dino.
Jag planerar att kidnappa Madde och ta med henne till Sundsvall imorgon så jag sabbar deras träning, så jag erbjöd mig att rida Ghetto nu på kvällen och Madde red sin söta Rambo.
Ghetto och Rambo är som ett litet par... Oftast är Ghetto sur på Rambo så han är hennes lilla bitch ser det ut som.
Vi lassade på med massa reflexer och jag tog min bomlösa på Ghetto, ganska bra köp eftersom det inte finns någon annan sadel än westernsadel som man kan ha på Ghetto, och westernsadel har för långa stigläder både för mig och för Madde, tyvärr. Men bomlöst gillar jag så det är inga problem ;)
Madde hade tänkt sig galoppintervaller idag. Vi började smått i trav (ofc efter vi skrittat igång dem) Ghetto kändes ganska het på gröten och ville inte trava sakta utan ta för sig mer och mer.
Slutade med galopper där tog hon verkligen i. Och näst sista gången vi skulle ta backen så drog Ghetto iväg och det fanns absolut ingen som helst broms... Hon var värre än Dino var förut, kändes det som! Kändes som om jag inte fanns där på ryggen, sen kom Rambo och rejsade ifrån oss...
Camilla skulle ha sagt att dom blev lite "Vild och vacker"
Helt sjuk alltså, sen fick vi lov att dela på oss för att få det lugnare... travhästar som peppar varandra = inte bra!
Men men vi kom tillbaka levande ^^
Ghetto i vintras =)
Sen vare Dinos tur =)
Slängde på ännu mera reflexer och lånade Maddes Lampa. Dino är typ väldens underbaraste, känner mig så trygg, hon blir aldrig rädd ute i mörkret så underbart! Det är skönt att kunna lita så på henne.
Tog en tur runt gropen, Travade lite smått, tog det chill.
En liten galopp i uppförsbacken. Det känns alltid som om det går jätte fort men det gör ju faktiskt inte det. Där uppe höjden pustade vi lite och hon hostade... hm... tänkte jag... nu e hon säkert lite förkyld =/ tog det lilla lugna hemmåt men det tyckte hon bara var skit ;)
Hon ville springa mera, får ta det en annan gång när det är ljust så jag ser bättre =)
Söt Dino i vintras =)
Kram & Gonatt =)
Bea

Kommentarer
Postat av: Madde

men erkänn det var gaaanska kul :P

2010-10-16 @ 07:28:53
Postat av: matilda

mysigt med uteritt :D

sv: Men det är lugnt, jag orkade ändå inte blogga så mycket i veckan ;)

ja, det var jobbigt...-.-

2010-10-16 @ 16:55:36
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: Bea

Madde: Lite busigt sådär ;)

Matilda: vilken tur ;)

2010-10-16 @ 21:31:03
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0