Dubbelt upp!

Torsdag idag! Det betyder ridlektion på ÖOR =) Tydligen hade dom fippla till det det så att jag var utan häst! Men det fixade Matilda när hon redan var där, fick Wazoo, som jag aldrig ridit förut och jag hade en bild av att vara riktigt hetsig.
Men väl uppe på hästryggen så visade han sig vara riktigt foglig, vi hade hoppning ikväll.
Så Matilda och jag bar fram alla hinder... helt ensamma!
Ingen annan i gruppen var där och hjälpte till... inte coolt!
Red Wazoo och han kändes riktigt trevlig, när man är van vid "Dunder"-Dino så är man van med lite väl mycket motor, och Wazzo hade en motor kan jag säga =) men har var mycket kontrollerbar och foglig, vilket är mycket trevligt.
Vi tränade mycket balans över hinder m.m.
Sedan hoppade vi en del, tror aldrig vi har fått hoppa sådär högt förut!
Riktigt trevligt, vi hade ju Camilla och hon är ju verkligen en bra instruktör! Och påhittig dessutom, vilket är så spännande, känns som att vi kommer någon vart nu! =)
Sedan efter ridlektionen bar det av hemåt mot Gunnars stall! Till nästa ridning, nämligen Rambo, som jag skulle försöka mig på lite dressyr i nybyggda paddocken! Han är lite halvhalt så jag försöker ta det lugn med honom och då tyckte Gunnar att jag lika gärna kunde köra dressyr på honom. Förhoppningsvis så ska han få några fler lektioner =)
Sen när Madde komma hem så kanske man får ta och ge henne lite dressyrträning ;) hihihi!
(Rambo i vintras) foto: Mig!
I alla fall så gick det ganska bra med Rambo och dressyren, men det behövs mer träning kan jag säga direkt...
Myste sedan med Min favorithäst Dino <3 en stund innan jag behövde åka hem!
Kram! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0