Vaccinering

Idag så vaccinerade Gunnar alla hästar! Dino också, så hon får nu inte ansträng sig på minst 5 dagar! Jag som hade planerat att jag skulle hoppa henne idag eftersom jag slutade tidigt. Men mina planer gick åt pipan och jag fick planera om... planerade då snabbt en skrittur eftersom hon bara får skritta!
Hennes framskor har blivit så nötta och båda hade gått sönder så Gunnar drog bort dem, så att hon får gå barbota fram åtminstone tills jag kan börja rida som vanligt igen.
Efter det så det bar av mot komnäs där vi stötte på en massa titt"hinder" sånt är också nyttigt ibland =D Hälsade på Isabell och Millan. Träffade också på min svägerska Carolinn som stannade och pratade en stund.
Jag har kommit fram till att Dino inte är rädd för bilar, vilket är bra =)
Dino ville ju så gärna dra iväg påvägen hem, speciellt över rak banan... Men det var bara till att släppa stigbyglarna och sätta sig ordentligt på arslet och ta tag i henne och vips så var hon en helt annan häst igen ;) Sen när vi nästan var hemma var hon så avslappnad så och kunde gå på alldeles långa tyglar! =D Duktig Dino <3
Söthästen nr 1 <3
Orkar inte he upp nå fler bilder ikväll så det får bli en annan gång =)
Kram & Gonatt
/Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0