"Dino du kittlas" =D

Måndagen den 22 Augusti

Hej!
Tog ett lite senare pass idag eftersom det regnade hela förmiddagen, så jag hamnade i stallet runt halv 6. Hästarna stog då inne och jag börjde gosa lite med Dino, kliade henne på halsen/mankammen och sträckte fram armen så då kliade hon tillbaka med överläppen som när dom muddrar en. Först på armen och sedan på magen, och eftersom hon var så försiktig så kittlade det jätte mycket, så jag stod där och klide henne och hon kittlade mig. Ibland brukar hon kunna försöka använda tänderna men då brukar jag säga nej för det nypps ju :P men idag var hon jätte duktig och jag tror att vi båda fann det mysigt =)
Tog ut Nimros i paddocken en stund och körde lite NH eftersom han ska ner till Dannero imorn och rönkas... Jag hänger också med så vi får väl se vem det blir som lastar.
Sedan gjorde jag Dino klar för ridtur, tog 3-delade idag, var länge sedan det användes men det funkar ju bra. Skrittade fram ganska länge och sedan fick hon jobba på lite som hon ville innan jag försökte få henne att trava. blev inte så mycket av det men men. Sedan mötte vi en ung crossförare och hans familj med hund som var ute och gick, jag blev så glad för så fort han såg oss så stannade han i vägkanten och stängde av crossen! Fantastiskt att vissa unga har vettet men inte de gamla... Hade ju Dino då så jag var inte direkt orolig men jag hejade och sa att det var bra, Dino brydde sig inte om krossen utan blev rädd för familjens lilla hund XD knashästen min <3

småöronen

Bild från kvällens ridtur, bild från toppen av glädjeskuttsbacken =)

Efter mötet så startade inte killen crossen förens jag var 150-200 meter bort =) hur bra som helst ju! Stolt man blir!
Sen körde vi galopp, vilket Dino tyckte var super kul. Jag hittade en lite större pöl som vi först gick över så vände vi och satte av i galopp och då provade jag att hoppa över pölen, Skitkul tyckte Dino :P



Ni får en galoppbild från den 10 i 8 när Matilda fotade oss =)
dukti hästen =)
jag ändrade vår rutt också så vi sprang vägen mot mjäla istället för att köra 1 till varv runt gropen. Red den backen Isabell och jag kallar glädjeskuttsbacken, där ställde jag mig upp i lätt sits och manade på henne, hon gav verkligen allt! full fart och öronen slickade bakåt och sedan saktade vi in och galopperade en bit till innan vi gav oss med galoppen  och klättrade lite i sanden innan vi skrittade hemmåt.
dunge

påvägen nerför backen in i en jätte fin dunge =)
Tänkte försöka komma ut med henne imorgon innan vi far till Dannero med Nimros.

Kommentarer
Postat av: matilda

hejhej! Förlåt att jag "dissade" dig igår på msn men det avr philip som skrev medan jag höll på att städa lite i mitt rum -.- Men super det där med crossen iaf, såg att du tänkte börja berätta om det, en riktig smocka fick han, haha ;)

2011-08-23 @ 12:56:28
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: ♥ fotograferande flata

Åh så härligt med sådan respekt!

- Låter som en trevlig ridtur, den borde piggat upp efter allt regnrusk. ♥

2011-08-23 @ 18:50:54
URL: http://fingerborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0