Easylady...?

Onsdag 9/2

Matilda var i stallet med mig ikväll, såklart var Gunnar där också men det är han ju nästan alltid =)
Vi skulle rida i paddocken så jag drog iväg lite tidigare för att värma upp Dino ute i skogen.
Jag & Dino! vart skulle jag ha varit utan dig? =)
Foto: Matilda
Dino var mer hetsig idag än i måndags då vi red med Isabell & Millan :O
började med att skritta, sedan blev jag suegn på att pröva en annan teknik... försöka trava på långa tyglar... Det gick till en början men efter ett tag började hon peppa sig själv och började passa, bara att ta upp och börja om igen, och igen, och igen... så höll jag på runt typ hela gropen, lite drygt men kanske värt? så mysigt till en början när hon bara travar på lugnt men inte lika trevligt sen när hon börjar passa =(
Så hon blev en liten piggelin när vi var påväg hem.
När vi kom till paddocken så släppte Gunnar in oss, och då drog vi igång med travträningen. Härligt att få henne att trava, går alltid bättre i högervarvet. 

Matilda kikade lite på när vi körde, berömde oss :P det var inte igår man fick beröm! <3
Har en plan på att leta efter en ny pullargrimma åt Dino då den hon har (full) är ganska så mycket förstor för henne och hamnar lett på sne =(
Dino travade bra, väldigt kul! =D
Damen & jag (fokus) 
Foto: Matilda


Har också även inhandlat nya ridbyxor och ett par ridhandskar nu till våren! 

Jag väntar på våren!
Nom nom, sjukt sköna, och satt nästan som ett smeck ;)




Handskarna, supersköna och grymt snygga! 

Bilderna är ifrån Hööks

Hööks <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0