En upphöjd bom..."ett hinder"...Vad gör inte Dino? Hoppar med mig barbacka!

Lördag 5/2

Lite sen uppdatering blev det idag! =)
Ja idag så red jag ju alltså barbacka, det ingår numera i träningen. Haha min fina planering, och jag som är så sämst på att sitta kvar i traven. XD


Dino var riktigt trevlig att rida idag ändå, hon brukar ju alltid ha sådan överskottsenergi och inte bry sig så mycket om vad jag säger. Gick inte lika bra som i onsdags eller förra helgen men då hade jag ju sadel också!

hmmm kanske beror på att Gunnar äntligen tagit bort havren :P hehehe


I alla fall så började jag med att bara åka runt i paddocken och slappna av och låta henne få ta ut på sina stora steg
Sedan började jag försöka trava henne och det gick väl hyfsat egentligen, men när hon ökar traven som hon så gärna vill så studsar jag iväg som en gummi-boll. hehe, tur att Dino har lite vett och fattar att jag håller på att falla av.
ja, såhär såg det ju då ut ibland..
Foto: Matilda

Men sen körde jag lite 8:or, vilket hon minns att man brukade kunna trava mellan volterna så att säga ( minns sedan i onsdags )
och efter det så blev det lite mer ställning och jag försökte forma henne lite mer sedan ännu mera trav. Madde och Matilda kom förbi och Madde berättade för mig att hon faktiskt travade men att hon bara gick och styrde bakbenen, därav känns det ej som trav utan som pass. Hon lyfter alltså inte på sina bakben som hon borde för att få till traven... myskohäst...

Bad Matilda att ta några bilder åt mig! Hon är snäll hon! =D
Ser dock ut som en michelin-gubbe XD pga min varmfodrade vinterjacka... frös innan så!
trav...? tveksamt, Gunnar anser det här vara ett ofulländat travsteg...
Foto: Matilda
provade galoppen i båda varven och hon gick så trevligt så, mysgaloppen <3
Madde rusade sedan iväg och letade reda på några pinnar som skulle agera Bommar =)
Dock klev Dino sönder en hel del =(
Madde höjde då upp bommarna på ena sidan så att Dino skulle behöva kliva över, men Dino gick bara rakt på eller som i de senaste fallen så såg hon det som ett hinder och hoppade.
Lite sött är det ändå, Men hade tänkt träna lite mer på hoppning och bommar framöver, så det är kanske inte alls dumt!
Ramlade inte av heller när hon hoppade, lite paff blev jag dock att hon hoppade.
Någon som tycker att det är jätte kul att jobba ;P
Foto: Matilda

Kommentarer
Postat av: matilda

sv: tack desamma :D<3

2011-02-06 @ 12:17:21
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0