it´s a good day!

Lördag 26 februari

Har taggat hela veckan inför helgens ridplaner, först tänkte jag att jag skulle rida Barbacka, men ändrade mig och tänkte bara tömköra. Sen idag så bestämde jag mig för att Tömköra först och sedan rida barbacka! Smart att göra så, så att hon är väl uppvärmd när jag hoppar upp, man kan ju studsa av! ;)
Sagt och gjort, gjorde iordning henne och körde tömkörning i paddocken, gick riktigt bra faktiskt! Dino var super duktigt och jag kunde värma upp henne bra i traven. Efter att vi hade kört i 30 min så gick jag in och tog av selen och bytte tömarna till vanliga tyglar.
Gick ut och började rida, började rida i skritt ganska mycket, så efter ett bra tag så började jag göra en övning, Dino gillar ju sånna, på båda slutande sidorna skulle jag göra skänkelvikning och på de andra sidorna skulle vi trava.  Kul! Dino fattade ganska snart vad vi skulle göra och var vi skulle göra det! =)
Dagens bild
Foto:Madde
Vi höll på så en stund och då kom Madde =) Vi la på lite mer vikt på bakbenen för att få henne att lyfta dem mera, blev lite bättre resultat än innan! :P
Höll på att träna traven efter det, och det gick faktiskt riktigt bra! =) Hon var jätte duktig! Och jag med som satt kvar! =D
Madde tog lite bilder åt mig! =D
Fler bilder komma sen!
Sedan så kom Matilda och skulle rida Ghetto och jag hjälpte till och gav henne tips och intruerade hur hon skulle göra. Så jag hoppade upp där några gånger, det blev 2 bakutsparkar idag en åt oss var ;) Matilda skötte sig mycket bra idag! =D  Det går mer och mer framåt! =)
Matilda & Ghetto
Foto: jag
Matilda & Ghetto
Foto: jag

Avslutar med en bild på när jag red Ghetto

Turkos & grönt funka ej ihop XD Men mina täckbyxor blev blöta av Dinos svett...
Foto:
Matilda

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vad söta ni är alla hopa :D

2011-02-26 @ 18:33:30
URL: http://evelinasjodinn.blogg.se/
Postat av: matilda

det är så bra att du hjälper mig, det går alltid bättre då :D

2011-02-27 @ 15:27:48
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: Bea

Tack Evelina! =) kul att du tittar in! =D

hehe de e lugnt! kul att kunna vara till hjälp =)Skönt att du inte tycker jag e dryg ;)

2011-02-27 @ 15:47:31
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Josse

Håller med Evelina :D

2011-02-27 @ 16:07:31
URL: http://jossseg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0