Springtime =)

Lördag 12/2

Vackert väder i lövsjö!
Foto: Isabell Lidberg

Idag var det verkligen vårsol och vårkänslor i luften!
Och kameran var med!
plus att Dino har vårkänslor, hon släpper så sjukt mycket hår nu så det är som om hade tänkt att det ska bli vår imorn ;)
Igår jag även i stallet min plan var då att följa schemat och rida barbacka men Gunnar hade skott om Dino fram till aleminium fram och järn bak, han tyckte att jag skulle pröva och se hur hon kände för traven med den nya skoningen så det blev på med min bomlösa sadel, för att inte falla av, drog en repa på kastavägen och vem lägger inte då in flygtraven! Jo Dino så nu kan hon trava fort igen XD Bra att ha en grunt att utgå ifrån, dock hade jag fel nosgrimma =( så hon skenare mest eftersom jag inte hade någon som helst kontroll på henne.

Men åter till idag, Vi hadef fått förfrågan av Isabell att komma till Linns uppskottade ridplan i lövsjö, kändes som en bra omväxling istället för att bara rida runt runt i paddocken. Matilda hängde på, Ghetto kan bli lite less på att bara gå i paddocken, och hon är mycket trevligare, snällare ute i skogen!
Vi ska försöka variera sadel på Dino från och med nu, så jag idag ridit i syntetsadeln Madde tog hem för att pröva på Ghetto. 
Den sitter perfekt fram men galppar lite bak. Vilket hon tycket var lite obehagligt vid galoppen då den lättade lite och så kom vikt på sen. Fick lov att se till att jag inte satt så långt bak så att hon inte skulle uppfatta det som framåtdrivande.
Så den red jag i idag och ni undrar, och Matilda fick rida i min skönsadeln!
Vi promenixade iväg och mötte upp med Isabell tog oss sedan till Ridplanen och red. 
Jag försökte rida en övning som vi red på ridlektionen i torsdags, involverande volter, halvhalter och skänkelvikning. Dino tyckte att det var en skitkul övning! Och kunde till och med köra den i trav, kändes riktigt bra! När jag försökte trava på fyrkantspåret så blir hon bara så fokuserad på att hon ska springa framåt och fort att hon lätt tappar bort sig själv och traven så jag föredrog att hålla mig till min övning.
Vi promenixade iväg och mötte upp med Isabell tog oss sedan till Ridplanen och red.
Bilder! =D
I början...
Det där med traven är lite klurigt...
Ursäkta sitsen! men behövde sitte mycket framtill på sadeln + att jag e ovan att ha normal sadel på damen! =)
Foto: Matilda

Kändes riktigt bra!

<- Bilder på övningen!


Jag försökte rida en övning som vi red på ridlektionen i torsdags, involverande volter, halvhalter och skänkelvikning. Dino tyckte att det var en skitkul övning! Och kunde till och med köra den i trav, kändes riktigt bra! När jag försökte trava på fyrkantspåret så blir hon bara så fokuserad på att hon ska springa framåt och fort att hon lätt tappar bort sig själv och traven så jag föredrog att hålla mig till min övning.
Fina steg har hon, idag var hon inte så villig att jobba ner, synd...

Tror skänkelvikningen hjälpte till att mjuka upp henne så att det blev lättare att trava, men jag fick lov att hålla koll på mig själv så att jag inte landade så långt bak på sadeln
Blev inte bättre än såhär med bjudningen neråt!




Happyface! Blev så glag när hon travade flera volter på rad!
Har ju verkligen satsat på att träna traven nu på sistonde och med all träning vi lagt upp så komma det här gå galant! =)

Alla Bilder på Mig & Dino är tagna av Matilda Sjöblom!



En bild på Matilda & Ghetto när de red

Foto: Jag


Och en på När Isabell & Millan tränade dressyr.
Foto: jag
Andra hade ju nedåt bjudning! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0