Test of Time

Måndag 7/2

Drog ut på en träningsrunda med Isabell i skogen ikväll!
Vi började med att skritta igång, jag lät Dino länga stegen så mycket hon ville, oftast är dte jätte svårt i sällskap av en annan häst men med Millan så funkar det riktigt bra, hon lyffsade på medans Millan fick trava för att hinna ikapp ;)
tillslut så travade Dino också (dock mycket kort) jag passade på och red lite lätt och med långa tyglar, WOHO! 
Fast tillslut blev hon så peppad att hon drog iväg då var det bara att fortsätta skritta vidare, Under uppvärmnge... ( ca 1,5 varv runt gropen var Dino antingen i pass eller bara galopp, som om hon inte kunde trava, än hur mycket jag gav efter eller ökade henne.
Som om hon inte kunde trava, och så med det höga huvudet... suck...
men efter en stund så fick hon in lite ökad trav... och kom ner i en behaglig form, men tyvärr så var det inte plant tillräckligt länge = avsaktning ...
men vi prövade igen när det blev plant igen och hon höll den hyfsat bra!
men senare så blev det typ bara pass lr galopp och ibland både och =/
Det blev inte så mycket travträning ute i skogen så vi red hemmåt till paddocken då jag kände att Dino nu var uppvärmd och mer lyhörd på mina hjälper så tränade vi traven i paddocken, mycket lättridning men även lite nedsittning då jag försökte få lite form på henne i hennes svåra varv.
Duktig Dino!
Hon tyckte dessutom att det vra skitkul att trava =) Jag med för den delen! I hennes bättre varv så blev hon riktigt låg och fin i formen, riktigt kul! =D
När det gick som bäst så ska man ju sluta så det blev avskrittning flera varv + att jag hoppade av och ledde henne runt runt.
Skönt och avslappnat det med!
Hon verkar vara så nöjd med sig själv när hon har jobbat på bra och då är hon äntligen villig att slappna av och VERKLIGEN skritta av. =D
Dock var hon en svettboll när vi kom in men rejält med borstning, strechning och mys efteråt, torkade henne ordentligt runt ansiktet och öronen... Skönt tyckte Dino! Halstäcke och filt på det så att hon fick torka till på det, och sedan välförtjänt kvällsmat i krubban! 

NOM NOM =D 
Gunnar skulle ge hö senare =)
Dagens bild =D

fläta ;)

Gjorde en fläta på världens finaste häst <3 svettboll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0