Nytt år... nya tag =)

Det blir nya tag med traven....
Jag inled det nya året med en ridtur på Dino =) Prövade att rida henne på 3-delat... men jag hade rikligt med träningsvärk i axlarna dan efter så ni kan ju gissa att det inte gick som jag hade tänkt det.
Det 2-delade bettet

Dock var hon ganska lugn men hon verkade ha glömt allt vad heter vikthjälper under de 3 dagar hon vilade, men hon kan ju bara ha varit mycket piggelin?
Dan efter så red vi ut igen med våra kära vänner Millan & Isabell. Även denna dag red jag med 3-delat.
Vi red en sväng runt gropen, skrittade mest men vi stannade uppe på toppen för att träna lite trav. Millan och Dino verkade ha saknat varandras sällskap, likaså jag och Isabell.
det blev inte så mycket träning då jag mest skrittade igång Dino.
Westernbild Fotograf: Matilda Sjöblom
Madde och jag bestämde att vi skulle rida så vi bokade in dagen efter.
Då Madde red Dino, och jag Ghetto. Dino var lite dampig som vanligt och vi red iväg mot rakbanan. Ghetto segade på rätt bra ändå och när Madde och Dino drog iväg på rakbanan så tog Ghetto det lugnt och sedan när de försvunnit ur sikte så travade Ghetto och jag långsamt iväg =)

Ghetto är ju Pensionär nu så hon ska väl börja ta det lite lugnare =)
Jag är pensionär, det är inte du  ;)

Madde ansåg att Dino var för låst i Pessoa-bettet så hon ville pröva något annat. Jag kan inte riktigt hålla med om att hon är låst i det, men jag är öppen till att testa allt som kan vara ett bättre alternativ än pessoa. Så vi red hem så att Madde kunde byta träns och bett. Medans red jag ner i Paddocken som Gunnar hade skottat upp, red på volt med Ghetto och tränade lite formning med henne.

Madde kom ut med ett 2-delat bett + tunggrej, pullar-nosgrima. Vi red ner på åkern och prövade, jag red en hel del Dressyr med Ghetto och sedan försökte jag mig på en galopp, men hon är så känslig om magen så det blev en liten bakutspark hehe Prövade igen och då gick det bra =) Galopperade i djupsnön kanske 2 varv.
Saktade sedan in och vi bytte häst. Skönt att vara tillbaka på Dino men samtidigt är det intressant att se henne från andra vinklar än uppifrån...
Dino och jag i somras, i galoppen, hon verkar inte ha sådan fart ändå ;)
Fotograf: Isabell
Det som var riktigt bra var att hon svarade på bettet, inte som med 3-delat som man verkligen måste ta tag i henne för att få stopp på henne. Försökte än en gång köra slut på henne men som förra gången jag prövade det så sprang hon utan att bli de minsta villig att sakta in... knashäst...
Sen försökte jag ställa igenom henne för att få till traven genom att försöka ge henne takten, stundvis hittade hon travtakten =) Duktig dam, vi avslutade när det gick som bäst =)
Efter det så for Madde och jag ut med grabbarna, Rambo och Nimros =) Jag fick rida Nimros för första gången. Han är verkligen en gammhäst att rida precis som Madde säger (han är 4 år)  =P han är så seg och lugn, helmys för att vara travhäst alltså ;)
Nimros =) ( Dinos son )

Vi red 2 varv runt gropen, Maddes Rambo är så söt, vi red i en uppförsbacke och han började galoppera i kort galopp, Madde galopperade honom alltså på långa tyglar medans Nimros och jag travade långsamt brevid.
Rambo Mark


Hel mys! =)

Kommentarer
Postat av: Madde

hehe måste ju tillägga Ghettos galoppdamp ochså.

Snacka om att hennes bakben for till höger o vänster om vartannat

2011-01-04 @ 22:44:39
Postat av: Bea

hahaha ja XD det var ju också lite spännande ;)

2011-01-10 @ 20:05:26
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0