Ännu en dag med dig

Torsdagen den 21 Juli
Hej

Dino och jag drog ut på en träningsrunda idag efter att vi for ut igår med Gunnar & Nimros, Dino betede sig som en mupphäst och hade inga hovar i backen...
Men det gick bättre idag, började med att vela om jag skulle tav 3-delat eller Sidepullen men det fick bli sidepullen och det var ett bra val. Jobade med formen på plana ytor och Galoppen i backarna och jobbade även lite i trav =) kändes riktigt bar när vi gick hemmåt och vi avslutade med att korta stiglädren och klättra i lite sandbackar.
Här får ni en bild från i våras
Gropen, från hästryggen.

Runt gropen till häst =)

Kommentarer
Postat av: Josefine :)

SV: Tack så mycket för din kommentaren, kan inte säga annat än att jag håller med dig!

Varmblod blir ju ofta "dömda" innan man lär känna de bara för att folk anser att de ska köras med vagn och de går inte rida för att de inte kan galoppera osv, fördomar!

Min familj har tidigare haft uppfödning och träning av travhästar men nu är det mer åt avelshållet så vi har bara några travisar krav, och de är fantastiska. Vi har en som har lite svårt för att galoppera men hon KAN, bara man är lite envis ;)

Hon älskar också att vara ute i skogen och hoppa småhinder, även om de blir lite i både trav och galopp och det kanske inte ser så snyggt ut, men vem bryr sig när hästen har roligt liksom..? (;



Jag har faktiskt tittat på ett varmblod på nätet som jag verkligen har fastnat för, bara 8 år gammal dessutom och inte körd pga uppfödarens intresse (tror det är en korsningshäst), så hon verkar vara en perfekt ridhäst, och som du sa - de kostar ju inte mycket och den underbara jag såg kostar ca 15'000, det är enligt mig helt lagom för en pigg och kry häst som man kan ha många roliga år tillsammans med! :)



/ Josefine

2011-07-22 @ 15:24:22
URL: http://equestrian.blogg.se/
Postat av: agnes

sv; Ja, jag tillåter annars inte heller att de kliver på mig, men hon blev så himla stressad och klev runt. Också orkade jag inte, då gick jag ut istället för att börja bråka med henne då jag kände att det inte var värt det.

Förlåt om jag inte gör som alla vill, men vi jobbar på iaf.

2011-07-24 @ 12:15:44
URL: http://equiiss.blogg.se/
Postat av: Josefine :)

Ja det är ju så, varmblod är ju jättehärliga o

va skönt att du har ett som gillar och dessutom

är duktig på att galoppera ;)



Ja tack för tipsen! Det kan ju sluta tråkigt om de

visar sig ha några gamla skelettskador som visar

sig senare :/

2011-07-24 @ 14:56:57
URL: http://equestrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0