Dag 1 - Presentera mig och min häst

Så nu ska jag presentera mig och min häst...

Beatrice Byström
Bea :P
Jag på Dinos rygg. Foto:Moah

Ja jag börjar väl med mig själv, Jag heter Beatrice men kallas för Bea. Jag är djurälskare och har för närvarande 1 katt och 3 kattungar, en hund ( en labrador som är 9 år gammal, heter Sam ) och en halv häst. är 19 år gammal =)
Jag gillar att vara ute och är en ganska busig person. Andra beskriver mig som snäll och glad, och det är jag för det mesta och jag är oftast väldigt positiv till det mesta. Bor med mina föräldrar hemma i Gerdal, har 2 äldre bröder som är gifta och har egna barn.  Började rida när jag var 8 år men blev avkastad och överrullad av en häst så jag blev rädd. Slutade då med ridningen men började igen när jag var 11-12 år då på ÖOR, red i en ponnygrupp med massa grymma tjejer, Agnes, Henny, Sara och Josefin bl.a. =)
bytte till hästgrupp 2009 i Mars och i April så träffades Jag och Dino <3 Jag var alltså ganska ny på att rida häst. Och hon var inte det minsta av vad jag var van vid :P
Obetydlig info: 1.62 cm lång, det betyder att jag har ganska Korta ben så alla tycker att jag rider med för kosta stigläder.

Emmeros Dinomin


intresserad ;)
Intresserad ;)

Varmblodstravare född 1997 pensionär sedan 2007-2008 vid årsskifet och vi möttes 2009  Innan dess så var hon bara pensionär som chillade i hagen och levde livet. Hon är en väldrigt snäll och tillgiven häst när man väl lär känna henne bästtre men hon är även väldigt stabil och bestämd häst, så man måste man vara ganska duktig på att övertala henne om nya grejer. Hon har en avkomma som Gunnar och Madde äger, Nimros heter han. Har
skrivt lite om honom tidigare. Hon är iallafall en sträng men kärleksfull mor, det avspeglas ganska mycket i hennes personlighet. Dino är ganska allvarlig och vill sällan leka, men ibland så kan man få henne att busa lite men det är svårt.
Hon gillar inte att göra saker själv, utan vill ha sällskap speciellt vid löshoppning och sådant. Därför föredrar hon att man ger henne instruktioner och leder henne igenom uppgiften.
Dino är äldst i stallet och även ledaren över flocken, i flocken är hon bestämd och ibland lite ego, speciellt när det gäller mat. Rambo och Ghetto jagar hon oftast bort med små signaler, medans hon favoriserar sin son.
I ridningen är hon mycket arbetssam och gör mycket gärna det man ber henne om bara hon förstår vad. Men hon kan ofta ta det till överdrift och "over do it" så att säga. På det sättet tror jag att vi är lika, jag har en tendens att göra allting mer komplicerat än vad det i verkligheten är. Kan vara ganska hård i munnen och blir inte uttråkad av volter. ;) Och konstigt nog så älskar hon att galoppera <3
Hon älskar att fara ut och springa, så hon är lite av en träningsnarkoman.
Fråga gärna om ni vill veta någonting om oss! =)

Isabell brukar säga att när jag blir damp så dampar Dino ännu mera XD
Tada!
Häst & Ryttare 
foto: Moah


Kommentarer
Postat av: Josefine Gidlund

Roligt att du har börjat med en 15dagar lista! :D



Såklart att jag läser din blogg också ;) Men nu var det faktiskt ett tag sedan när vi inte har haft ngt internet. Läser din blogg minst varannan dag! :D

2011-07-04 @ 17:39:23
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0