Framsteg!?

Hej Hopp!
Tisdagen den 8 mars

Tror vi fick till ett litet framsteg idag! Fick Dino att trava ute i skogen! 
Hurra! Det gick ganska fort men det var TRAV!!! :D Gissa om jag blev glad?

Red runt gropen och efter att ha skrttat igång så tänkte jag ge henne travskänkel för att hon skulle få signalen och vips så travade vi iväg! :O
Fattade först inte ens att hon travade förns jag märkte att jag red lätt! XD Det gick riktigt fort!
Hon höll den hela backen och fortsatte vidare på raksträckan, men efter nästa kurva så försökte jag ta in henne lite men då gick hon in i galopp.
Men men, jag var nöjd med det lilla!
Fick inte över henne i trav i nästa uppförsbacke så vi tog kort galopp istället och uppe på toppen blev det trav igen =)
Wiii fullt fart frammåt XD inga hovar i backen = vi flyger! Men ungefär såhär såg det nog ut ute i skogen :P
Foto: Matilda (bild från i lördags)
Mötte sedan Gunnar som var ute och körde Rambo, Dino verkade bli så distraherad att hon inte kom ihåg att hon kunde någon annan gångart är galopp. Damphäst- taktade och galopperade hela tiden... suck fick aldrig styrsle på henne efter det, hon var som en stressboll! Så vi vände och skulle försöka trava uppöver men det gick ju inte alls. Borde ha gjort något annat... ibland är man bara efterklok. Men hon stressade på som en galning då och kunde inte ta det lugnt för fem öre. Så när vi var tillbaka på stallplanen så var hon blöt av att ha stressat upp sig själv.
Bestämde då, eftersom vi inte skrittat av ordentligt att rida i paddocken en stund och träna traven.
Körde igång och tränade Dino var jätte duktigt, Gunnar kom förbi och berömde henne för de fina travstegen, men bytte sedan varv till vänster som är så klurigt och fick inte alls någon trav... synd var det, nötte en stund men gav sedan upp och gick tillbaka till högervarvet för att trava mera, Dino fattade direkt att vi skulle trava och springer som hon aldrig gjort förr! =)
Trava trava trava <3 Är påväg upp där :P
Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0