Låg form

Den 15 Mars

Hej på er!


Orkade inte blogga igår men jag & Madde var ut med Ghetto & Rambo då. Blev typ 3 varv runt gropen vi skrittade minst 2 eftersom vi pratade så mycket XD
Mysigt var det!
Idag så hade vi kortdag på skolan så jag kunde fara hem vid 12 så jag åkte hem till Sam & Ginger släppte ut båda & sedan drog jag iväg till stallet.
Tog in Dino med lite svårigheter men väl inne så fixade vi i ordning och for iväg ut på en träningsrunda runt gropen. Tänke att jag skulle försöka få ner huvudet på henne idag så jag tog med halsförlängaren.
Bild från 3 Mars
Foto: Matilda
Skrittade iväg, hon kändes riktigt lugnt & fin idag till en början men hon blev lite halvtaktande sen, försökte få henne att tarva lite och det gick faktiskt bra,  men vid ett ställe precis vid backen så slängde hon upp huvudet och körde pass/ galopp utan att jag gett galoppskänkel så det vara bara att ta in och ta om.
Forsatte sedan att försöka jobba henne i trav men hon slängde mest upp huvudet och försökte galopper... den lätta utvägen alltså.
Lättaste är ju att galoppera
Foto: Matilda
Vände sedan där ner och försökte ta det lugnt på vägen upp för samma backe som vi gått nerför men fortfarande ganska hög. Spände sedan halsförlängaren lite grann för att försöka få henne att gå ner för trycket, Funkade faktiskt, fick ner henne riktigt bra och vi småtravade lite garanna vände sedan igen och körde samma vända motsatt riktigt, hon gick ner väldrigt bra och vi travadelugnt på långa tyglar... Spände då lös halsförlångaren, men såklart så fortsatte hon jobba ner med huvudet. Blev så paff när hon höjde ryggen, det var lite ovanligt.
Duktig Dino, red sedan hela varvet runt och innan vi skulle gå över vägen så hoppade jag av och tog av halsförlängaren.
Hoppade upp igen och fortsatte skritta hem mot stallet, men hon kändes så knepig att rida på nästan som om hon var halt, gissade att det var klabb under hoven men jag hoppade av och ledde henne hem ändå, skönt på något sätt liksom.
Dino & jag, det var en riktigt bra dag! Posar lite ;)
Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0