Missing you!

Tisdag den 29 Mars

Hej där!
Dino har fått haft vila under Tors-mån, eftersom jag har varit bort till Solberg över helgen, Men det råder ingen nöd på henne.
Hon kan behöva få ha lite halvpension hon också.
Men jag var dit Torsdagkväll för att pyssla märkte då att hon hade blivit sparkade i hagen på frambenet & magen så jag smörjde henne med jodofax, För att desinfektera såren.
Men jag har saknat henne så mycket nu under de 3 dagar som vi inte träffades... brukar inte vara så sällan nu för tiden. Hon är ju en så stor del av min vardag nu.
Och även igår Måndag så var jag dit och myste, borstade igenom henne grundligt och försökte än en gång att få fort all päls som hon fäller. Hon blev riktigt fin efter att jag hade använt både ryktsten & en grövre med taggar. Fin blev hon =) Gjorde också en grundligt genomgång av manen och flätade den lite...

Smakprov :P
de 17 flätorna =)
En liten inbakad längd, var inte så jätte nöjd med den idag så hon fick sova i vanliga flätor =)
Sötaste i världen <3
Gårdagens bilder...
Och så över till idag =)
Trodde att hon skulle vara ett litet speeedopaket idag när hon hade stått & vilat i 5 dar, Förut kunde hon knappt stå i 3-4 dar utan att få spader när man sedan satte sig upp i sadeln ingen. Men hon verkar ha förändrats, eller så är dte jag som har bara lärt mig hur jag ska hantera henne ännu bättre...
Hm klurigt det där
Men iallafall så for vi ut på en eftermiddagstur Dino & jag ensam runt gropen =) Provade med Martingal idag också om ni vill veta.
Tänkte inte köra nå jobbigt pass med henne idag eftersom hon stått 5 dar + att jag tänkte jobba henne imorn på dagen.  Så idag blev det lite igångsättning.
Utsikten man får dras med under ridturerna ska man ju verkligen inte klaga på!



Biilderna ovan är utsiken runt gropen från ena vinkeln
Började såklart med att skritta iväg, efter ett tag kunde jag få ner henne så pass att hon gick i sina egna fotspår! Success!
Försöte sedan få henne att trava lite men hon tar ju så gärna galoppen och eftersom hon har så svårt att ställa sig ( betyder- gå ner från galopp och ta traven )
så är dte bara att ta in och stanna av i halt och sedan ta det från början igen.
Jobbade på med lite trav varstans, blandade med skritt och några spontana myspauser på Dinos insiativ <3 Sedan skrittade vi en lång sträcka och vände och skrittade tillbaka samma väg vi kom, försökte oss på lite mera trav sedan och men det var lite klurigt ibland.
Damen ute idag =) klassisk paus


Flachig vinkel, coolDino ;)

Eftersom hon blev så upp ivarv när vi började närma oss hemmåt så blev det mera haltträning, och när vi kom över vägen så hoppade jag av och ledde henne, hon hade olyckligt nog klivit på sig själv på framhoven, Det  blev jodofaxat hemma i stallet. =) Vi lunkade hem i långsam takt och tittade på både fallna träd och rådjur i hagarna.
Hemma i stallet så fick hon ha på sig en fleece eftersom jag ville att hon skulle behålla lite värme, hon var bara lite halvsvettig där sadeln legat & sadelgjorden men ändå!
Efter det så jodofaxade jag henne alla 4 såren och tog och rengjorde hennes box ordentligt,
Glömde ta bild på hur det såg ut innan men såhär såg det ut när jag tömt nästan allt blött.
fint man kan göra ;)
Fyllde sedan på med spån och lite hö och så fick hon gå in till sig =)
Han stanna tillräckligt länge för att kunna ge henne kvällsmaten. Mys mys.
Alla bilderna i det här inägget är antingen tagna idag eller igår så det är frächt ;)
Hehehhe gjorde en till variant av fläta när hon stod på stallgången :P
17 blev 6, (7)

Närbild...

Summering: Har saknat Dino mycket så det är skönt att allting är som det ska igen, martingal verkade funka bra och en fråga till er läsare!

Vilken sorts fläta tycker ni är snyggast på hästar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0