Nöjd eller?

Den 11 Mars

Hallo!
Som jag skrev igår så var vi till ridskolan idag för att träna lite trav över bommar och på plant underlag!
Så klockan halv 12 så skjutsade Gunnar Dino och mig till ridhuset, där vi mötte upp med Isabell & Millan som skulle träna Millan i att inte bli så uppskrämd av andra hästar och nya miljöer.
Hade frågat Moah om hon kunde fota så det blev lite bilder den här gången! Hurra!
Så Moah och jag var in och bar fram några cavalettibommar åt mig och Dino och ett hinder åt Isabell eftersom hon älskar att hoppa.
Bild från efteråt men den passade bra här :P söthästen som är lite stirrig ;)

Tog med mig 2 träns eftersoim jag inte kunde välja hemma i stallet, så det blev vårt vanliga 2-delade bett med pullargrimma och det 3-delade med vanlig remontgrimma. Väl där så valde jag det senare (3-delade)
Väl ute i ridhuset så fick Dino lite spader på den där pölen i mitten på A-volten men när Millan gick dit och inte brydde sig så var det ju lugnt ansåg Dino ;)
Skritta =)

Började värma upp men hon var ganska hetsig redan i skritten så efter att vi hade skrittat ordentligt så började jag försöka få igång traven, men det var i princip omöjligt. Alldeles för het och benen flög åt alla håll.
Försökte sedan jobba med lite galopp och sedan skänkelvikning. Gjorde någon sluta också för att försöka få henne att lyssna bättre. Försökte mig på traven igen men det var klurigt hon vill så gärna ta galoppen.
fanbild ;)

Hade det riktigt drygt där ett tag så jag tänkte försöka få lite hjälp av bommarna så jag satsade på att trava över dem, där måste hon ju också lyfta på bakbenen och verkligen lyfta på fötterna =)
Jobbade på med bommarna ett tag och lite skänkelvikning också, Dino hann bli ganska svettig, men efter ett tag så var hon ganska nöjd med att skritta och att sänka huvudet. Härligt och vi skrittade ett tag och gjorde volter och lite mer skänkelvikning. Sedan så fortsatte vi med bommarna och då tillslut så fick jag henne att fortsätta trava ut i vänstervarvet. Sucsses!
Trav över bommarna

rider emot cavalettibommarn!

Måste säga det att jag älskar hennes framben! Så graciösa, och ser jag ju nästan lång ut på denna bild. =)

Då fick hon fortsätta trava på fyrkantspåret, och det gick super bra! Kunde samla traven ganska mycket faktiskt!
Travade runt där ett tag och saktade sedan av för att skritta ett tag och sedan bytte vi varv och körde i hennes lättare varv med bommar och allt så när hon fortsatte med traven så fortsatte vi ut på fyrkantspåret. Och fortsatte trava!
Bytte varv, och berömmer mycket till duktiga Dino som lyfte på benen så bra!

Kändes så bra efter det så att jag kände att vi hade uppnåt det vi var där för.
När det gäller hästar så ska man väl sluta när det går som bäst? Eller?
Funderade i början om vi skulle hoppa lite med det sköt jag åt sidan för det viktigaste, traven...
Så vi skrittade av några varv och jag hoppade därefter av och ledde henne runt, Hon verkade nöjd. Bad Moah skritta runt med henne så att jag kunde bära bort bommarna. Och fortsatte att skritta av henne själv en stund till efter det =)
Avskrittningen

Millan hade lämnat oss lite tidigare för att duscha så när vi kom in till stallet så var dom inte klara än.
Dino fick sig en dusch också som hon alltid får när vi är där! =) Verkade så skönt, blev ju också nerspolad med vatten XD men det gjorde inget.
Slängde på henne fleecen och fixade iordning allt och sedan lastade vi och drog hem.
Väl hemma så blev Dino ett litet damptroll, hon ville såklart gå ut med hon fick int för hon var så blöt, och vi vill inte att hon ska bli sjuk!
Fina hästen <3 Mys i stallet =)

Bjuder på denna bild! Dino kan gå i tölt! ;)

Tölt XD

Avslutar med denna Kuliga bild! ;) hiihi Grimasherar järnet. Men Dino var ju söt!

Alla Bilderna är fotade av Moah Åkesson!

Kommentarer
Postat av: Irene

Hur kan du göra så här?! :O Du hade ju inte med idol-bilder på Lenox!!! Jag vet att det fanns på kameran... Fy skäms! ;)

2011-03-12 @ 18:50:55
Postat av: Moah

Haha, älskar sista bilden! Dock heter jag ju Åkesson, inte Åkersson ;)

2011-03-13 @ 13:26:32
Postat av: Bea

Men Irene hur skulle jag kunna vet att jag fick lägga upp bild på dig & din häst på min blogg? tänk om du hade blivit arg? Det vill jag ju inte! =)



Moah!Ditt efternamn är ändrat =)Bra att du gillar den ;)

2011-03-13 @ 18:22:30
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0