Nilla

Måndag den 21 Mars

Tjoho!

Riddag idag för Dino så jag for till stallet vid 5 för att hinna fixa iordning henne, Nilla skulle komma ner & kika på henne idag så jag tänkte ha värmt upp henne innan dess. Följde då med Madde ut runt gropen en sv'ng och försökte småtrava lite men det gick inte riktigt som jag ville, mycket pass & galopp tog hon... =/
Vi tog ett varv runt gropen och red sedan över vägen och jag fortsatte i paddocken, Skänkelvikningar & försökte trava henne. Gick lite haldåligt, hon var ganska peppad. Tränade på att få ner huvudet på henne, gick hyfsat bra ändå, måste ju försöka släppa på spänningarna innan hon kan hitta traven. Sen hade hon nå fuffens för sig uppe vid ena hörnet, hon fick för sig att gena... brukar hon aldrig göra, fick lov att jobba lite med det hörnet innan vi kunde fokusera på annat igen, jobbade mer med formen.
Fick till lite trav tillslut och det kändes ganska bra.
Överexpanderad bild, men den får duga :P När jag red Barbacka innan sportlovet. Tror det blir bb-träning imorn... hm :P
Foto: Madde
Efter det så kom Nilla, Hon provade och satte upp på en gång, red runt och kände på henne.
Nilla är westernryttare och har ridit om en hel del varmblodningar. Var ner till henne på sprotlovet o fick rida hennes hästar. Bad henne komma & kika lite på Dino, för att få tips och lite hjälp.
Det första hon sa om Dino var att Hon hade mycket gas i sig, och att hon behövdes jobbas mera volter m.m. för att få bort fokuset ifrån att springa. Mera skänkelvikningar med mera alltså =) Samt att jag behövde fokusera mer på att hålla hennes psykiska tempo lågt. Och så fort hon börjar stressa upp sig så ska jag gärna hiva in mig på en volt. Hoppade sedan upp själv och red lite fick lite tips & hjälp därifrån av Nilla.'
Skrittade sedan av henne, och tog in henne i stallet.
Nilla kollade hur sadeln låg och tittade lite på Dinos kropp. Hon tyckte min sadel låg bra och förslog att jag skulle forsätta rida in den. Men vi får väl se vad som händer när Isabell ska ha upp sadelprovare. Hon tyckte inte att hennes rygg var den allra värsta med tanke på att hon är en fölmärr på 14 år.
Hon trodde att hon hade lite ont i frambenen, antagligen spänningar från all taktning så det blir massage på bogen då =)
Bild från igår i paddocken. DunderDino <3
Hände lite annat smått & gott men jag ska sova nu så ni får inte veta nå mer! :P
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0