Vad hände nu?

Onsdag den 2 mars

Idag hade jag en plan på att tömköra men eftersom Dino tyckte att det sög att longeras i måndags så började jag tänka om... Så vi hängde på Matilda & Ghetto, Vi red ut i skogen, runt gropen.
Dino vilar fortfarande från sadeln så det blev barbacka :P
Tror jag börjar få lite kläm på det där med bb nu faktiskt!
Vi tog alltså en rund a runt Gropen och Dino var helt galen, vild och helt okontrollerbra... *suck*
Hon får alltid nåt litet extra damp när vi har sällskap, bara för att göra allting roligare.
Men men fick nästan ordning på henne när vi var tillbaka, vi fortsatte att rida i paddocken. Började träna skänkelvikning, och utökade sedan med öppna och sluta. så på i paddocken fick jag in en skänkelvikning från ena sidan till den andra, på nästa sida så gjorde vi sluta och nästa öppna. Och så om igen. Matilda höll koll på oss och såg om vi gjorde rätt :P och det gick jätte bra! Dino var superduktigt på allting! Helt otroligt!
Bild från i lördags, satt som en anka där ja XD
Körde övningen i enbart skritt
Foto: Matilda
Har bara prövat öppna och sluta ytligt förrut eftersom Dino inte är skolad i det.
Men tydligen så har hon tagit till sig det vi gjorde. Knashästen då! Gjorde i vissa fall perfekta öppnor,slutor och skänkelvikningar :P  Totalkärpning!
Vad hände.
Efter det så kunde vi till och med trava lite :P hurra!
Vad hände här liksom?
När jag sedan skrittade av så verkade hon vara nöjd, lugn och harmonisk men samtidigt långa avslappnade steg med samma gamla beslutsamhet i varje steg.
That´s Dino-style!
happyface XD, länge sedan! tror det var Matilda som fotade... lr så var det Madde, äh jag minns ej! =(

Dino fick en bit morot som belöning när jag åkte =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0