Du är full av överraskningar!

Lördag den 28 Maj

Hej på er!

Nu har jag något roligt att berätta för er!
Idag på morgonen så skulle jag ut med Dino, tänkte mig lite mer träning idag eftersom jag har haft det ganska lugnt under igångsättningen.
Så idag skulle vi börja jobba lite mer, kände för att ta det tredelade bettet så det blev så =)
Började med att skritta länge det blev en hel del halter för att jag hela tiden ville ha koll på henne, sedan så böjade jag så smått jobba ner henne, försökte under hela ridturen ha så mjuka händer som möjligt.
Bild från i måndags när Dino och jag var ute- härligt!
Sedan så fick hon skritta jätte länge och verkligen jobba i backarna. Tycker att hon skötte det jätte bra, och vi försökte oss på lite trav upp på gropen där det var platt men det gick inge vidare, hon var lugn och jätte mjuk och trevlig hela tiden. Det fanns ju nån gång då jag behövde starta om och bara stå med henne en stund.
Sedan så red vi bort till en gropp där vi kunde jobba i lie sand påvägen dit var hon som en liten filbunke och väl där så började jag jobba henne i skritt och forma sig runt min innerskänkel. Sedan så hoppade jag av en stund och kasta bort lite storsten.
Bild från idag ute i skogen med lugnet själv =)
Efter det så hoppade jag upp igen och så galopperade vi lite, hon skötte sig jätte bra och kunde ta det riktigt lugnt. Sedan bytte vi varv och provade andra hållet gick också bra, sedan så fick hon trava i det varvet också, som max gick hon 2 varv helt i trav och då kände jag mig nöjd.
Skrittade en stund och beslutade mig för att avsluta med lite klättring så vi klättrade uppför sandgropen ( där det går att gå ) Då mötte jag såklar ett par moppedårar från lövsjö... Aja Dino blev lite spänd, de gasade på fröbi oss och Dino kastade sig utåt mot stupet på andra sidan, jag blev så rädd att jag skrek till och då slutade hon helt tvärt att vara rädd och oroligt och när de hade försvunnit så lunkade vi vidare, hon tog det extra försiktigt uppför backen. Vilken underbar häst som kan bara av att jag säger att jag är rädd som blir hon lugnet själv! Underbara Dino <3
Snyygingen i trav <3 från förra helgen då Isabell fotade lite =)
Skrittade sedan lugnt hem. Vilken stärna! =)
Mycket lyckad ridtur men jag tror hon faktiskt var brunstig så det var nog därför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0