Sweety!

Lördagen den 19 November



Hej!


Drog iväg tidigt till stallet idag för att fara ut med Dino efter att hon hade ätit frukost.
Det blev barbacka med hackamore.
Hade bara tänkt att ta det lugnt idag så vi skrittade ungefär hela tiden och jobbade ner mycket vi red ett varv runt gropen och innan vi skulle gå över vägen så fick hon ta en liten galopp på lång tygel, och det gick faktiskt riktigt bra det jobbiga blir när man ska sakta in istället =P sedan skrittade vi lugnt hem.
På bara den lilla lugna turen så var hon ändå svettig... suck... (därav min skumma stavning som ska vara en blandning mellan sweetie och svettig ;P så hon fick stå inne medans jag mockade 2 boxar.
Hämtade sedan in Nimros för att ta en tur med honom. Fixade upp honom för att sedan rida ut, han muppade sig lite när jag skulle sitta upp men annars var det inga problem.
Eftersom han är under igångsättning så tog vi det ganska lugnt och han fick skritta fram länge. Vi red också runt gropen och körde lite start och stopp, alltså sätta igång i trav- trava en stund- sakta av och skritta en bit. Så körde vi på ungefär hela varvet då han är ganska pigg nu så känns det ändå bra att få rida gång honom då man kan påverka honom bättre med sitsen. Den sista traven vi tog blev jätte lugn och fin och jag kunde släppa honom lite mer på tygeln, skönt! =)
Snäll kille det där men jag försöker ändå vara noga med att inte ha för långa tyglar då jag inte är helt säker på att han plötsligt ska skygga lr nåt.
Sedan storsade vi hemåt och han var ju såklart snustorr under min bomlösa så på med täcke och ut igen =) Sedan gjorde jag klart resterande boxar. Som tar för hjälpen kom Gunnar
mor & son
Mor och son för 2 år sedan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0