Ridplanen idag

Fredagen den 21 Oktober

Hej!

I stallet när vi väntade på Våra vänner så stog jag och bara borrade in mitt ansikte i Dinos luviga hals <3 mys i stallet =)

Sen drog Isabell & jag iväg till Mias ridplan nu i em/kväll. Först red vi över åkrarna för att komma dit, väl där så blev Dino lite stressad så först blev det att lugna monstret i buren, och värma upp henne lite innan vi skulle arbeta, försöker oss sedan på trav med halvlång tyglar och det inte vidare fort heller... =) Lite stolt får man ju bli! =) Sedan så har Dino Aldig varit på plan med våran bomlösa så det känns riktigt najs att hon kunde vara så pass avslappnad som hon var. Tyvärr så vaar det jätte stora gropar på ena kortsidan så det gick knappt att rida om man e rädd om hästen, vill inte att hon ska kliva i nåt ål och göra illa sig. Så vi fick undvika det lr sakta in väldigt mycket vilket gjorde att jag fick lov att ta in henne med handen, vilket resulterade i en väldigt frustrerad Dino, hon tyckte att våran överenskommelse var bra eftersom då kunde hon vi fixa lugn trav utan problem... men men...
Senaste gången vi travade på mias ridplan... mer än ett år sedan... och då gick det fort, travar traven här... Hade där ju hemsksadeln och för stort 2-delat bett + dubbla tyglar, och en nosgrimma som tyglarna satt i.

Foto: isabell

Jag kan ju säga att det Markant skillnad på Min dam idag från sist vi var där... Idag så startade hon faktiskt från sskritt till trav =) Duktig tjej <3 Så Långt vi har kommit!

Fortsatte och jobbade lite på volt eftersom det blev så svårt att gå där det var gropar. Dino var faktiskt riktigt strålande <3 travade runt där, lutade sig lite men annars var det helt ok, när vi hade travat i båda varven så fick hon galoppera =) hur lugnt och fint som helst =) kunde t.o.m länga tyglarna lite då jag inte var ute efter formen just då...
Känns så bra att jag har tränat upp hennes kondis så att hon pallar att jobba ganska intensivt på ridplanen.



Ungfär sån här trav hade vi på halv långa tyglar =)

Foto;Madde
Provade i båda varven innan jag tog och filmade Isabell & Millan. Efter det så hoppade vi hindret vi hade plockat fram, det blev kanske 4 hopp på kryssnivå för oss då jag inte kände mig så sugen att hoppa, Dino tyckte att det var kul men verkade hellre vilja trava, så vi jobbade lite mer med traven innan vi gav oss och masade oss hemmåt =)  Plockade såklart bort bommarna och hinderstöden, samt skiten och Isabell täppte igen hålen vi gjort på mitten av planen där vi hoppat, sen sprang jag iväg och betalde i salonen.  Sen gick vi vägen upp mot mitt hus =) mys mys, vi har inte gått där så mycket så Dino tyckte att det var väligt spännande :P vi skildes åt när vi började komma närmare hem och Dino och jag lunkade på i maklig takt hemmåt, väl hemma i stallet så fick Dino en filt och lite morot.
Jag tog och mockade hennes box och Gunnarslängde in lite hö till henne innan hon fick gå in och såklart fick hon en uppborstning innan dess. Sedan städade jag lite i stallet, i benskyddslådan, tog och la upp lite grejer på loftet ockå för att få bort lite gamla,trasiga grejer, sedan bad snällt om Gunnar kunde sätta upp en extra tränshängare åt mig, eftersom jag shftar mellan 3 olika träns och har en martingal så blir det ganska mycket på en och samma krok... så det gjorde han =) så snällt! =)
Sedan fick Dino gå in i sin box och mysa och äta välförtjänad mat, medans jag mockade klart resterande boxar. Sedan så fick jag ge alla hästarna betfor =) lite sådär fredagsgötta till alla finingarna <3
blev cirkus 40 miunter i stallet innan ridningen
på Mias ridplan blev det cirka 1,5 timmar, vi gick hem när det började skymma, så vi använde inte lyset.
och efteråt blev det 3 timmar i stallmys ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0