Hoppa hinder

Lördagen den 3 September

Hej!

Idag så hade Matilda och jag bestämt att vi skulle hoppa damerna så vi började med att bygga upp lite hinder, 2 studshinder med 20 meter avstånd, ett lite högre hinder åt mig och Dino på cirka 70 cm och ett mindre på 45-50 cm och 3 cavalettibommar =)
Spännande ;) eftersom Matilda inte hade hoppat Ghetto någonting innan =)
Och det var ett litet tag sedan Dino och jag hoppade så lite spännande var det. Madde hjälpte oss att bygga fram, snälla stöttande Madde =) Du är bara bäst vet du det?
Så vi fixade iordning brudarna och gick ut på planen. Där skrittade vi fram ett bra tag innan vi började arbeta, Matilda jobbade på med styrningen medans jag jobbade med skänklarna i skänkelvikning som vi fick väldigt bra flyt i när vi jobbat en stund, Sen jobbade jag med att trava henne men det var väldigt svårt att få till det idag så vi nöjde oss i det bättre varvet då det gick en stund.
Matilda började med att hoppa lite lätt medans jag fortsatte med lite skänkelvikning. Och jag började också hoppa, vi öppnade med studsen som kanske var 45 cm. Ghetto var jätte duktigt och Dino hade mest bara bråttom men hoppade riktigt fint ändå.
Vi hoppade varannan gång och sen kombinerade vi studsen med det mindre hindret så vi fick en liten bana.Min lilla mupp gasade ganska mkt :P
Efter en liten stund så tog jag farm kameran och fotade Matilda när hon hoppade och efter det så var det vår tur att hoppa och då skippade vi studsen och hoppade bara det mindre hindret och sen det större =)
hihi
Taha skitsnyggt! =)
hoppa
Grymt fin och duktig häst jag har! =) Dino dukti och kan hoppa ganska högt =)

första gången på det större hindret
Hon synkade frambenen mkt bättre denna hoppträning =)

Alla dessa fina bilder på mig och Dino är tagna av Matilda =D

Hoppade det stora kanske 5-6 ggr sen gav vi oss när det gick bra och så skrittade vi av =)

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad är det för bomlös du har?:) vad ligger dom på för pris?:) svara gärna hos mig så jag ser.

2011-09-14 @ 17:49:36
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0