kraftigt kraftlös nu...

Tisdagen den 20 September


Hej!

Efter att jag borstat upp Rambo så släppte jag ut honom och tog samtidigt in Dino för att göra iordning henne. Isabell och jag hade bestämt att jag skulle rida över till komnäs och vi skulle köra NH. Innan vi for så bjöd Gunnar på mackor och dricka, tog sidepullen och red barbacka för enkelhetens skull.
Red sedan iväg, det tar kanske 15-20 minuter att skritta över mon till Komnäs, för er som inte vet.
På rakbanan så blev hon lite pigg då vi bara hade traskat genom vattenpölar innan så jobbade jag henne samtidigt som hon fick öka så tilllut tog hon en jätte lugn & kort trav =D lad blev jag, hon blev lite tung i tygeln eftersom hon jobbade så mkt med ryggen men det gjorde inte så mycket enligt mig.
Väl i Komnäs så var Millan brunstig (lebbhäst) sså vi jobbade på med en bana som Isabell hade satt ihop, med en gate, en pressening och en åtta med hinkar, samt en ruta.
Vi gjorde alla övningarna utan större problem kändes det som, fick hjälpa henne en hel del med 8an men annas så var det jätte kul Isabell berättade väldigt bra grejor, så nu är man lite mer informerad känns det som =) vi avslutade med att jag skulle försöka skicka henne genom 8 utan hjälp och då tyckte hon tillslut att det blev för jobbigt så när hon äntligen gjorde rätt så slutade vi där och jag satt upp och red hem.
Dino var mkt pigg men hon är ju så stabil så jag var inge orolig, jag var så slut på att jag nästan somnade, blundade en liten stund och då saktade hon in men kom fram till att jag nog inte borde sova till häst. Väl hemma så gjorde jag iordning henne och sedan fick hon gå ut och äta gräs igen =)
Här kommer en hagbild på Dino som Matilda har tagit =)

Tycker hon ser så ensam och rädd ut på den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0