150%

Tisdagen den 24 April



Hej!
Idag så tog jag cykeln till stallet för första gången iår, då det tinat upp så mycket att man kan ta sig fram! Väl i stallet så ät Dino sin frukost, när hon var klar så gjorde vi oss iordning och red ut. Dino var riktigt duktig idag! När jag började ta in tyglarna så började hon samla ihop sig och gå i form. Och den först galoppen vi tog var helt underbar, jag fattade och kände hur mjuk hon var i munnen så jag lättade och hon fortsatte i samma tempo. Hon var varkligen 150% sammarbetsvillig under dagens pass. Vi jobbade med form i skritten och varvade med galopp i backarna och trav på raksträckorna. I de andar galopperna så jobbade hon verkligen runt, hon sänkte sig väldigt mycket och lyfte ryggen jättebra!
Dino på ridplanen när hon försökte att bära mer med ryggen, gick inte riktigt så bra som hon kan i vanliga fall... Fin häst i alla fall
Foto: Moah
Efter första halvan av gropen så började vi jobba med traven och hon fattade direkt vad hon skulle göra. Jag begärde knappt form av henne med hon lade ner sig i den form som hon tycket kändes bekväm och där stannade hon hela tiden och jobbade, hon var inte hård heller utan snarare vilande och stabil i munnen.
Vi skulle trava en av de längre backarna och då tänkte jag låta henne fatta galopp i mitten på backen men det ville hon inte! Hon skulle trava :P Jag har verkligen en häst som har samma mål som mig!
Vi red runt en hel del och jobbade främst med traven, sen så tog vi en sista sväng upp mot toppen av gropen, även denna gång i trav så då gav jag än en gång galoppskänkel i backen och denna gång så föll hon över jättefint, hon behövde inte ens höja formen utan bara bytte gångart och galopperade på.
Sedan red vi hemmåt så skrittade vi först på långa tyglar och sedan kortade vi upp lite och fattade galopp lite innan det vanliga stället, precis när vi lyssnade på den här låten...
Dino var superfin och jag kunde lätta i handen än en gång och det så härligt att bara få galoppera utan att ha en häst som sliter och sliter, så jag utgav ett stort "Tjoho" mitt i galoppen. Dino tycket också att det var jätteroligt och arbetade på i form under mig.
Vi tog 2 galopper till innan vi vände hemmåt eftersom låt inte var slut och jag tycker att det var så härligt att galoppera till den. =D
Nu så känns det verkligen hur mycket jag har jobbat med henne innan hon inte kunde trava, och formen har gett oss ett bra försprång. Det är under ridturer som idag som det verkligen känns att vi båda strävar åt samma håll. =D Dino älskar verkligen att göra rätt och är alltid villig att prova nya övningar och bli ännu bättre. Så det är jätteroligt att hon är med mig och att vi kan synka oss så bra.
Kommer nog att bli mer ridning en vanligt nu i veckan i den mån jag kan då jag ska följa med min faster till Uppsala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0