Bettsling?

Lördagen den 7 April




Hej!







Idag så skulle Dino får vila eftersom hon hade fått gå tre dargar i rad så kan hon gott vila lite =) Jag skulle hänga med Madde ut på en ridtur också så då tog jag Ghetto. Gjorde i ordning henne ordentligt och den här gången så tog jag martingal.
Vi red ut och hade det trevligt och Ghetto var riktigt pigg och viste inte alla gånger vilket ben hon skulle stå på så jag satsade på att jobba med formen, både i skritt och försök till det i trav, jag vet att hon kan men hon tycker att det är lättsammare att dampa på istället... inte så klokt val. Sedan så jobbade jag lite med hennes galoppe, hon verkar ha fått lie blodad tand för galoppen och ville bums börja galoppera här och där. Vi arbetade mera med traven efter det och sedan blev det även en hel del galopp igen och det gick vl hyfsat, hon tycket att det var lite jobbigt.
Madde och jag funderade på om man skulle pröva att rida henne på pelhambett och se hur hon funkar på det, eftersom hon har blivit väldigt hård i munnen enligt min mening. Så vi får väl se till veckan om jag lyckas få in någon dag som jag kan pröva det.
När vi skrittade hem så skötte hon sig som bäst och gick i fin djup form och verkligen arbetade. Vi provade även några skänkelvikningar på stallplanen och det gick också ganska hyfsat.
Har ingen galoppbild eller travbild på när jag rider Ghetto så ni får en galoppbild på när jag red en ridskolehäst som heter Kasper
Foto: Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0