Obeskrivlig frihet

Torsdagen den 12 April



Hej!
Idag så beslutade jag mig tillslut för att fara ut och rida. När jag kom hem så var det gråmulet och dåligt väder men efter en stund så kom solen fram och vädret blev helt underbart. Helt oemotståndligt ridväder, så jag for till stallet och plockade in Dino och gjorde iordning henne, samma som alltid. Hoppade upp och körde igång en spellista på spotify närmare bestämt denna ;)
Ni kan ju gissa att det var härligt, strålande sol och friska vindar i ansiktet och galoppera fram barbacka på lilla Dino <3 Det är en helt otrolig känlsa! Jag vände på huvudet mitt i allt det härliga och tittade ut över landskapet och bara njöt, Dino blev lite fundersam över vad jag tittade på och saktade in lite.
Vi jobbade mycket med galoppen och med formen i skritten. Dino var lite pigg idag också och störde sig en hel del på bettet. Funderar på att prova hackamoret någon dag framöver och se hur det funkar igen.
Vi hade en jättehärlig ridtur och musiken var ett stort plus! Jag tänkte mycket på hur härligt jag har det som bara kan fara iväg till stallet och dra ut på en ridtur ute i skogen. Den här känslan av friheten av att rida barbacka, galoppera ute i skogen och att ha musik till det hela är nog en dröm som jag alltid haft. Jag längtade nog mest av allt av det när jag först letade medryttarhäst. Men sen jag lärde känna Dino och insåg att den känslan var nog långt utom räckhåll så har den legat på is i alla dessa år. Men en dag som denna så kan nog allting vara möjligt.
Vi jobbade på med skritten främst idag och Dino jobbade riktigt bra när hon inte fick för sig att he upp huvudet och dampa lite, men vi har börjat få mer klämm på "knapparna", numera så funkar det oftast bra att bara säga ett bestämt "NEJ", "PROOOOO" eller om hon börjar trava "ÖhöhÖÖÖ!
Vi avslutade gropen idag med att galoppera i en jäte fin galopp, tills vi sprang genom en stor vettenpöl och då korsbytte hon galopp back så att det blev korsgalopp och det kändes som att hon skulle gå av på mitten. Vi försökte så ta in så att vi kunde få lite trav av det i alla fall. Så vi travade en liten bit. Saktade sedan av för att gå över vägen. Och när vi kom över så var Dino fortfarande lite pigg så jag gav travskänkel och försökte sänka henne och dte gick riktigt bra så vi travade säkert 20 meter längs vägen, saktade sedan ner till skritt och jobbade lite innan vi tillslut gjorde halt och efter det så var Dino NÖJD, lugnt och fint gick det sedan hem till stallet. =)
Vi kan bättre nu ;)
Foto: Moah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0