Revben

Onsdagen den 25 April


Hej!
Efter att jag hade varit en sväng till Umeå så cyklade jag till stallet för att fara ut med Dino en sväng. Vi jobbade snarlikt som igår men hon var inte lika villig att bara arbeta med ryggen. Men i galopperna så var hon jätte duktig och fattade i princip eftergiften hela tiden. Det är så skönt att bara kunna fatta galopp och låta henne springa på det hon får och att hon inte försöker sticka ifrån mig. Vi försökte även jobba lite med traven men det var inte lika solklart idag som igår på den fronten heller. Men hon var duktig och förökte mycket med eftergiften men hon blev lite vinglig framtill och föll lätt över i galopp, men det kan bero på att hon har lite ojämna vikter på frambenen... men det ska rättas till på måndag!
Vi varvade med lite formarbete i skritt och sedan red vi hem och avslutade med några galopper och trav. När vi gick förbi hem mot stallet så fick Dino välja vilken väg hon ville gå och då så ville hon gå förbi hagen och kolla vad de gjorde, eller skryta över att hon blev riden ;P
Matilda kom till stallet och vi pratade en hel del och medans hon gjorde i ordning Ghetto så hade jag Dino ute på planen och körde NH, Dino var väldigt lyhörd, speciellt i voltningen. Det var riktigt roligt att köra lite nu eftersom det var så länge sedan vi gjorde någonting sådant ordentligt.
Gunnar och jag diskuterade även Dinos mage, hon har blivit ovanligt mager och man kan till och med se revbenen... Det oroar mig faktiskt då hon aldrig har varit så mager. Känns som om det kan bero på att ryggen nu är bra och hon kan börja bygga ryggmuskler ordentligt. För hon har sedan besöket blivit bredare över ryggen så det finns ju en stor chans till att hon börja ta mer fett och göra muskler av det. Hon ska avmaskas här i dagarna men jag tor ändå att hon skulle kunna behöva mer hö så att hon får lite att ta av.
Bild på Dino från i vintras när hon käkade hö och lekte fotomodell på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0