Skule

Efter att vi släppt ut Dino och Ghetto i hagen så åkte vi hem till mig för att fika lite innan vi skulle dra vidare till Skule och till Moahs medkusthäst Zorba.
Så vi åkte dit och tog in Zorba och selade henne och for ut på en körsväng. Jga tycker att det är läskigt när Zorba sticker iväg i explosiv galopp så jag hade försökt såpeppa Moah till att inte låta henne sticka. Tydligen är hon så stark att hon blir svår att hålla och det har jag själv varit med om så jag förstår ju ändå. Men jag småpeppade Moah på att ta kontrollen och verkligen försöka hålla kvar Zorba på jorden. Och under körturen så försökte Zorba några gånger men Moah höll tillbaka och lät henne inte flyga iväg av sig själv. Det resulterade i att när Moah gav galopppomando så starck hon inte alls iväg utan tog det riktigt lugn och fint, i alla fall första gången.
I de 2 sista backarna så blev hon lite mer explosiv men hon behöver den för att kunna ta sig uppför de lite brantare backarna. Men det var Moah som hade kommanot så jag blev då inte orolig eller obekväm. Så det kändes bra, Moah var jätteduktig idag och det kändes faktiskt riktigt tryggt att åka med henne. =)
Jag klappade Moah som beröm, jag tror att hon kände att jag uppskattade hennes körning idag.
En bild på Moah och Zorba
Foto: Jag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0