Bridongbett

Torsdagen den 16 Augusti
 
Hej!
 
Idag så kom Isabell och verkade lite på Dino, inte mycket men hon har nött ner ena sidan på vissa fötter mer så därför fillade hon lite på dem.
 
Sedan red vi ut en sväng. jag provade bridongbettet jag fick låna av Nilla. Jag slängde även på halsförlängaren en stund när vi var ute men Dino var ganska pigg eftersom hon stått i 2 dar och så vill Isabell bara skritta och Dino ville jobba, och sällskap gör henne väldigt peppad. Så det var lite jobbigt. Och hon fick för sig att hon inte kunde trava längre utan gjorde allting annat men sedan så följde vi med Isabell och Millan hem och vände då och gick hem (då utan halsförlängare) hon kände då tydligt att bettet var vassare än det hon haft tidigare och skuttade väldigt mycket i galoppen, jag ville ändå ge henne en ärlig chans att visa vad hon kunde och ville samtidigt att hon skulle få sig ett bättre pass. Så vi red hem och jobbade hemma på åkren först med att få till traven på fyrkantsspår och att arbeta med den, till en början så stretade hin emo ganska bra men efter en stund så släppte det och hon slappnade av i munnen och kom ner i en djupare form än den hon haft med tidigare bett.
 
Sedan fortsatte jag genom att jobba med galopp på volt i båda varven och det gick väldigt bra, lugnt och fint, nu börjar hon bli starkare i högergalopp och vi galopperade i högergalopp på volt flera varv, och jag kunde även göra avsaktningar från galopp till trav i båda varven så då var jag nöjd!
 
Här kommer de bilder jag fått ifrån Moah som hon fotade i måndags.
 
lite för ökad trav men hade ändå eftergiften här. Vi hade ju som sagt problem med att få till någon trav i måndags.
 
Bättre =)
 
Ha lilla tokhäst som kör förvändgalopp lr nåt XD
 
Galoppera över ängens kullar
 
fina lilla galopphäst :-) Älskar att solen lyser över oss och skyggan ligger bakom! 
 
 

Imorgon rider jag och Isabell för Camilla på ridskolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0