Gissa vad vi har gjort!?

Måndagen den 13 Augusti
 
 
Hej!
 
Idag så har Moah följt med och fotat oss :) Sjukt roligt och det blev hur mycket bra bilder som helst! Ska få några ikväll så då får ni se! 
 
Men vi börjar med ett smakoprov
 
Kan ju spoila lite med att säga att vi var vita, vitt schabrak och vita lidor! 
 
Själva ridningen var väl inte den bästa eftersom Dino blev ganska spänd av att vi var på ett nytt ställe och vi skulle försöka arbeta där men det gick tillslut.
Vi red ute på en stubbåker en km ifrån stallet där det var platt och fin bakgrund.
 
När vi kom dit så började jag värma upp Dino eftersom hon var ganska spänd men då beslutade vi oss för att byta lägda eftersom det var för högt gräs så benen knappt syntes och då blev hon hård i munnen och stel igen, jag fick jobba ett bra tag med henne i vänstervarvet och sedan ännu mera i höger då högervarve verkade vara helt låst. Jag fick inte rikigt igenom henne som jag ville men vi började i alla fall med att jobba med traven och det gick nåt varv  men  därefter så hon ville inte trava utan bara galoppera, och jag hade det väldigt jobbigt med att få henne till annat och så var hon hår i handen då jag hade börjat rida på bettet men jag hade med hacket utifall att. 
 
Men typ halva fotograferingen var när jag och Dino drygade på om vilken gångart vi skulle ha, hon tog till och med högergalopp på volt som hon aldrig brukar kunna göra, skumt nog.
 
Aja men tillslut fick jag igenom lite trav i högervarv och efter dte så bytte vi träns och hipps happs så kunde vi trava utan problem och hon blev inte ens tung, då blev hon rikigt fin och kunde samla sig och blev rikigt trevlig att rida, som avslutning så galopperade vi uppför lägdan i typ full galopp utan problem och bilderna blev hur bra som helts!!! :D
 
Moah va väldigt stöttade när jag höll på att bryta ihop vid allt kaos, jag ville ju att det skulle bli perfekt och att Moah skulle få se hur fin hon har blivit i traven, men det fick hon tillslut när vi bytt till hackamoret.
 
Sedan skrittade vi hem och jag hoppade av sista biten. Dino hade ju jobbat på så mycket och hårt så hon var helt sjublöt av svett så då fick hon en till dusch när vi kom hem och shamponering men nu ska hennes päls få vila från shampot ett tag. Och hon ska även få minst 2 dagars vila som belöning.
 
Någon bild kommer som sagt sen och jag har ju en film som jag tänker redigera :) förhoppningsvis så blir den klar ikväll! 
 
Sååå kul med BILDER och FILM! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0