Kanske inget för oss

Fredagen den 3 Augusti
 
Hej!
 

Ikväll så hade jag egentligen tänkt köra cavaletti med Dino men det var så blött i gräset så då ville jag inte risker att vi skulle halka så jag planerade om och tänkte rida ut med nysadeln då vi ska rida i den minst en gång i veckan, och jag vet inte hur det blir på söndag, om det regnar så står vi nog över ridningen!
 
Madde föreslog att jag skulle prova hennes nya körträns som är som ett sidepull först och sedan har bett i också, så vi tog det. och red ut, Dino var helt harmonisk att rida trots bomsadeln, första gångn vi red ut så spände hon sig lite... men inte idag! 
 
Väl över vägen så tänkte jag börja arbeta henne i skritten men då slutade hon lyssna helt.. drygt, och efter en bit så såg vi en röd bil nere i gropen med 2 gubbar, jag blev fundersam över vad de gjorde så vi stannade upp och då helt plötsligt så avfyras ett skott, inte ett litet skott heller utan riktigt skarpt, Dino blev jätteorolig och jag ville inte längre gå runt gropen utan jag vände hemmåt med en väldigt uppjagad häst, för varje skott de avfyrade så flött hon rakt upp. När vi väl  kom över vägen igen så tog vi en galopp i en backe med det var inte nå roligt då Dino inte svarade på tränset så jag fick slita jättemycket i henne och hon var skvettig och hoppade till för rötter och stenar, så då hade jag en uppjagad och okontrollerbar häst, yes way to go! Nä, inge kul så jag hoppade av och ledde henne hem och bytte där träns till hacket då jag inte kunde avsluta när det gått så dåligt  så vi gick ut på åkern en stund.
 
Vi red lite dressyr och hon var så fin i högervarvet! vi jobbade både med nedsittning och lättridning, men i nedsittningen så jobbade hon så sjukt bra! Hon sänkte sig och jobbade i form och började vila på stegen, då blev det massor av beröm! :-D
Det andra varvet gick inte lika fint men on var ändå superduktigt så då gick vi ut i skogen och travade lite och tog sedan galopper i backarna, vilket gick mycket bättre när jag hade hacket.
Vi travade lite mellan varven och galopperade sedan till denna låt.
 
Vi vandrade sedan ner för en backe och min tanke var sedan att lugnt klättra uppför den och sedan lugnt skritta hem. Men Dino ville först bara rusa men då hejdade jag henne och stannade upp en stund för att fundera och sedan ställde jag mig upp och tog mantag och gav henne tillåtelse att gå men då började hon spurta och då sa jag till henne "Nej" och då lugnade hon ner sig och klättrade fin och när vi kom upp så skrittade vi lugnt hemmåt. :-)
 
Bild som Madde fotade i söndags
Dino har koll å kameran ^^
 
 

Kommentarer
Postat av: matilda

hatar när det händer såna där konstiga grejer, skitläskigt :o

2012-08-04 @ 16:09:57
URL: http://seawolfer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0