Migränhoppning

Måndagen den 6 Augusti
 
Hej!
 

Idag så har jag  haft en grym migrän, men jag behöde ändå rida Dino då hon hade vilat 2 dagar och därför ville jag röra på henne, jag var lite sugen på att hoppa henne ute på åkern. Så jag var ut och hämtade in henne och hon var väldigt sugen på att ridas, det blev nysadeln och 3 delat bett. Vi rd först lite dressyroch han var lite pigg men inte jätte stretig mot bettet. Vi red dressyr som uppvärmning och jobbade med att lugna traven och avsaktningar och volter. Efter det så jobbade vi lite med galopperna som har blivit lit svårare i och med att vi tränat mycket mer på traven nu på slutet med sadeln. 
 
Sedan hoppade vi ett hinder i galopp 4 gånger innan jag kände att mitthuvud höll på att explodera. 
Första gången så kom vi an för fort och det resulterade i att hon tog korsgalopp efter hindret, men de 3 senare var galanta, ja märker att hon gillar att hoppa i nysadeln där jag kan ta stöd.
Jag är så sugen på att hoppa mer och högre med henne nu men jag tror att vi behöver jobba lite mer på galoppen. 
 
Det hinder vi brkar träna på.
Hör hoppar vi dock i bömlöst då det är ca 2 månader sedan bilden togs, ska försöka fixa någon ny hoppbild i nysadeln! =D
Foto:Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0