lektion

Söndagen den 30 December

Hej!
Idag så red jag och Matilda lektion för Sandra. Vi var ute i god tid när vi red till ridplanen typ 45 minuter innan lektionen skulle börja. Men när vi var påväg så ringde Julia och sa att de skulle bli ungefär 30 minuter för sent. Så när vi kom fram så började vi värma upp och jobbade på ett bra tag.

Vi fick vänta i en timme innan de kom och då.hann det regna på oss också.
Så vi blev rejält nedkylda. Men det var väldigt intressant, hennes filosofi var väldigt lockande. Hon verkade hålla på med AR. Först så fick vi ändra sitsen helt och sitter mer mittöver hästen och i balans. Sitsen blev då mycket rak och stabil, längde stigbyglarna med 4 hål :-P haha spännande tänker ni väl!

Sedan så fick jag berätta om Dino och börja skritta, så jag fick lära mig att svänga genom att vikta lätt i stigbyglarna och det funkade superbra och Dino lyssnade riktigt bra. Sedan när vi gjorde halt blev det sårare för jag ville sätta mig tillbaka men det gick icke för man skulle snarare lätta ur sadeln än tynga.

Vi fick jobba vidare ett bra tag med alla hjälper och sedan in på volt och då berättade hon om hur jag skulle få henne att lyssna på mig genom förhållningar och det gick hon lyssnade superbra. Så det känns helt fantastiskt att hon äntligen svarar på eftergiften! :-D
Så vi får fortsätta jobba på med det här. Spännande värre. Min kropp ska göra som jag vill att Dinos kropps ska göra!

Sedan red Matilda med Ghetto, tycker att det gick bra för dem. Dock hade Ghetto problem med bakfötterna. :-(

Och 45 minuter senare så fick vi äntligen rida hem och då frös vi så mycket att jag skallrade tänder. Vi travade uppför den fina backen och det gick jättebra damerna höll jämn och fin takt och var jätte trevliga i munnarna.

Så vi blev borta i 3 timmar och halvt ihjälfrusna när vi kom tillbaka, så vi var försenade så Alexander kom så fort han kunde och vi skyndade oss att slänga på hästarna täckena och ut i hagen men då när vi skulle släppa ut så kom Nimros och kuta emellan Matilda och Ghetto så Ghetto for ju sin kos med grimskaftet... just snyggt! Matilda fick tillslut tag på henne som tur var. Tänk om hon hade fastnat och gjort illa sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0