Not right now!

Måndagen den 10 December
 
Hej!
 
Idag hade jag värk soå jag var inte så sugen på nå mycket ridning trots erbjudandet att få följa med Gunnar ut på träningsrunda...
Så vi höll mest på i paddocken, först red jag barbacka i hackamore, gjorde lite halter och red på hellånga tyglar. Vi småtravade lite och sedan galopperade vi en hel del, på långa tyglar och mantag, hon galopperade på ganska lugnt och galopperade flera lite mindre volter. skönt för magen :-)
 
Galoppbild
Foto: Moah
 
Sedan hoppade jag av och körde NH med henne. Vi jobbade med voltarbete men då försökte jag sätta i galopp men då kom en rumpa upp i luften... Då blev jag sur på henne och backade henne jättemycket. Då blev hon lite spak och funderade över sina ben. Men jag inget till de där benen nå mer.
 
Efter ett tag så ringde Isabell och då tyckte jag att det var kallt att stå och prata så jag slängde över grimskaftet över halsen och hoppade upp och medans Dino stod och åt hö ute så la jag mig på rygg en stund på hennes rygg. Jätte mysigt! <3
 
Fick även veta att jag ska få rida för instruktör på Lördag, Sandra heter hon och hon ska komma till Gerdal på lördag så vi ska få rida för henne då. Spännande då vi inte hållit på så mycket nu på slutet, men har ju lite tid att träna henne vecka. Undra just om hon kommer att bli lika fin som hon blev sist på ridplanen. Hoppas det! :-D
Sandra rider A.R med sina Nordisar! Superfint!
Här finns hennes blogg! :-)
 
Dressyr e så roligt! :-D
Foto: Isabell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0